حکم رابطه نامشروع چیست؟

براساس قانون مجازات اسلامی، برقراری رابطه نامشروع یک جرم محسوب می شود و از جرایم منافی عفت به شمار می رود. امروزه رابطه نامشروع به یکی از جرایم چالش برانگیز و پربحث تبدیل شده است. طبق قانون برای جرم رابطه نامشروع، یک مجازات مشخص تعیین شده است. در مطلب پیش رو که توسط موسسه حقوقی وکیل من نوشته شده است، به بررسی حکم رابطه نامشروع و مجازات های آن پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید : آیا در صیغه موقت ارث تعلق می گیرد؟

حکم رابطه نامشروع و مجازات های آن

به هرگونه ارتباط خارج از عرف که میان زن و مرد برقرار شود که با یکدیگر محرم نیستند و یا ازدواج نکرده اند رابطه نامشروع گفته می شود که می تواند بسیار گسترده شود. براساس ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی، برای مجازات رابطه نامشروع تا ۹۹ ضربه شلاق در نظر گرفته شده است. یعنی این مجازات می تواند از ۱ تا ۹۹ ضربه شلاق باشد. اگر میان زن و مرد زوجیتی وجود نداشته باشد و مرتکب رابطه نامشروع به استثنا زنا شود، به ۹۹ ضربه شلاق محکوم می شود. اما اگر این عمل با اکراه انجام شود، تنها اکراه کننده تعزیر خواهد شد. لازم است بدانید ممکن است براساس وجود برخی شرایط مجازات این جرم قابل تبدیل به جزای نقدی باشد.

شما میتوانید جهت گذران لحظات زیبا در کنار شریک خود و دوری از روابط نامشروع اقدام به دریافت صیغه نامه آنلاین نمایید. موسسه حقوقی و دفترخانه ازدواج وکیل من در تهران با سابقه طولانی در زمینه ازدواج و طلاق قادر است در کمترین زمان و بدون نیاز به حضور شما، صیغه نامه با مهر برجسته و دارای هولوگرام را برای شما صادر کند. این صیغه نامه که کاملا معتیر، شرعی و قانونی است به صورت اینترنتی و با پرداخت هزینه ناچیز صادر می شود. شما میتوانید از این صیغه نامه جهت ارائه به اماکن عمومی و اقامتی مانند هتل ها، ارائه به پلیس و کلانتری و … استفاده نمایید و خود را از مجازات های مربوط به رابطه نامشروع دور نگه دارید. اگر در رابطه با حکم رابطه نامشروع سوال یا ابهاماتی دز ذهن دارید، با موسسه حقوقی وکیل من تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را از کارشناسان این موسسه معتبر به صورت رایگان دریافت نمایید.

بیشتر بخوانید : تفاوت عقد دائم و موقت چیست؟

بیشتر بخوانید : احکام صیغه موقت چیست؟

چه رفتارهایی زیر مجموعه روابط نامشروع است؟

براساس قانون، دامنه روابط نامشروع وسیع است و مواردی مثل سینما رفتن، خلوت کردن، مکالمه تلفنی دو فرد نامحرم، ارتباط در فضای مجازی و مواردی دیگر را شامل می شود. اگر رابطه نامشروع در مکان های عمومی صورت بگیرد، از ده روز تا دو ماه مجازات برای دو طرف اعمال می شود که در شرایطی قابل تبدیل به ۷۴ ضربه شلاق است.

رابطه نامشروع چه تفاوتی با زنا دارد؟

به رابطه ای که شامل رابطه های فیزیکی مثل دست دادن، بغل کردن، بوسه یا هم آغوشی می شود اما بین دو طرف رابطه جنسی برقرار نشود، رابطه نامشروع گفته می شود. اما لازم است بدانید بحث رابطه نامشروع با زنا، دو بحث متفاوت است. زنا یک جرم حدی به شمار میرود که در آن طرفین از مهبل یا مقعد با یکدیگر رابطه برقرار می کنند. اما روابطی مثل ارتباط های تلفنی، مجازی و اینترنتی، قرار ملاقات های خارج از عرف در پارک و دیگر مکان ها در دسته روابط نامشروع قرار می گیرد.

حکم رابطه نامشروع زن شوهردار

اگر با این سوال مواجه شده اید که مجازات یا حکم رابطه نامشروع چیست، باید بدانید که اگر زن شوهردار یا حتی مرد متاهل اقدام به برقراری رابطه نامشروع نمایند، براساس قانون مجازات اسلامی مجازات آنها ۹۹ ضربه شلاق است و اگر جرم زن ثابت شود، به او نفقه پرداخت نمی شودو اما مهریه او باید کامل پرداخت شود.

اگر مرد متاهل مرتکب رابطه نامشروع شود و همسر او این موضوع را به درستی ثابت کند، این موضوع باعث عسر و حرج او می شود و بر اساس تشخیص قاضی می تواند مهم ترین دلیل طلاق از سوی زوجه باشد.

رابطه نامشروع چگونه ثابت می شود؟

برای اثبات جرم رابطه نامشروع مانند سایر جرم ها باید ادله کیفری ارائه شود، این ادله عبارتند از :

  • اقرار کردن مرتکب
  • چهار مرد عادل یا سه مرد عادل و دو زن شهادت دهند
  • علم قاضی

به طور کلی در دعواهای رابطه نامشروع، اثبات کردن امری دشوار است. زیرا در این دعواها معمولا مرتکب حاضر به اقرار به ارتکاب جرم نیست و به دلیل اینکه معمولا این روئابط پنهانی صورت می گیرد، به اندازه ای که باید شاهد وجود ندارد تا بتوان به اثبات ارتکاب جرم پرداخت. در این میان علم قاضی می تواند کمک بسیاری کند.

بیشتر بخوانید : هتل هایی که شناسنامه نمی خواهند

بیشتر بخوانید : آیا می توانم با دوست دخترم در هتل بمانم؟

دریافت صیغه نامه آنلاین از موسسه وکیل من

در این مقاله از مجموعه حقوقی وکیل من شما را با حکم رابطه نامشروع آشنا کردیم و نحوه مجازات این نوع روابط را برای شما شرح دادیم. شما مخاطب عزیز اگر می خواهید لحظاتی خوش و آرام را در کنار دوست و شریک خود داشته باشید، می توانید با دریافت یک صیغه نامه اینترنتی خود را از مجازات های گفته شده در امان نگه دارید. دفترخانه ازدواج وکیل من در تهران که یکی از مطرح ترین و قدیمی ترین دفترخانه های ازدواج است امکان صدور صیغه نامه آنلاین را در کمترین زمان برای شما عزیزان فراهم کرده است. همانطور که گفته شد صیغه نامه صادر شده کاملا معتبر و قانونی است و با برخورداری از مهر برجسته و هولوگرام به زوجین عزیز ارائه میشود.

موسسه و دفترخانه وکیل من در تهران یکی از معتبرترین و برجسته ترین موسسات حقوقی در تهران است و با برخورداری از کارشناسان خبره و وکلای متخصص و حرفه ای می تواند به خوبی پاسخگوی سوالات و نیازهای شما عزیزان باشد. وب سایت موسسه وکیل من معتبرترین سایت صدور صیغه نامه آنلاین در تهران است و شما میتوانید در سریع ترین زمان با پرداخت هزینه ناچیز صیغه نامه معتبر و شرعی دریافت نمایید.

پانوشت : حکم رابطه نامشروع، صیغه نامه آنلاین، صیغه نامه اینترنتی، سایت صدور صیغه نامه

به این پست رای دهید
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *