وکیل طلاق در کرج

طلاق در اصل به معنای پایان قانونی ازدواج است. به موجب این امر همسران از یکدیگر جدا می شوند. در پی طلاق حقوق و تکالیف متقابلی که بین زوجین در هنگام ازدواج وجود داشته از بین میرود. با توجه به اینکه دعاوی خانواده میتواند از پیچیدگی های خاص خود برخوردار باشد، شما میتوانید این کار را به دست یک وکیل خوب بسپارید. گروه وکلای وکیل من آمادگی پذیرش وکیل طلاق تهران و وکیل طلاق در کرج را دارد. شما میتوانید برای انجام مشاوره لازم با شماره تلفن های قرار داده شده در سایت تماس بگیرید.

طلاق و توضیحاتی درباره آن

طلاق با فسخ ازدواج متفاوت است. فسخ ازدواج به این معنی است که ازدواج صورت گرفته از ابتدا باطل و بی اعتبار بوده است. با اینکه شیوه طلاق در کشورهای مختلف بسیار متفاوت است اما در اکثر کشورها نیاز به تایید یک دادگاه یا مرجع رسمی حقوقی برای انجام طلاق وجود دارد.

کلمه طلاق ریشه عربی دارد. معنی آن گشودن گره و رها کردن است. طلاق در مذاهب مختلف نیز متفاوت است. در اسلام طلاق به اختیار شوهر انجام می شود ولی زن نیز در شرایط خاص ممکن است بتواند حق طلاق را بدست بیاورد.

بیشتر بخوانید: مشاوره با بهترین وکیل طلاق تهران و وکیل طلاق در کرج

آیا بهترین وکیل در کرج را می شناسید؟

طلاق از منظر اسلام چیست و چه شرایطی دارد؟

طلاق از منظر اسلام به عنوان منفورترین حلال شناخته می شود. تا جایی که گفته شده از این واقعه عرش الهی به لرزه می افتد. در قرآن به مردان توصیه شده که از طلاق زنانشان پرهیز کنند و راه سازش را در پیش بگیرند. همچنین در قرآن آمده که در شرایطی که زوج به اختلافی برخورد میکنند داوری از خانواده شوهر و داوری از خانواده زن با یکدیگر مشورت کنند.

در ازدواج دائم مرد میتواند مشروط بر اینکه زن در مدت عادت ماهانه یا باردار نباشد او را طلاق دهد. همچنین تحت شرایطی زن میتواند تقاضای طلاق بدهد.

در چه شرایطی زن میتواند تقاضای طلاق بدهد؟

زن تحت شرایط خاصی میتواند تقاضای طلاق بدهد که در ادامه به چند مورد از آنها میپردازیم. شما در صورتی که نیاز به مشاوره بیشتر دارید میتوانید با گروه وکلای من تماس بگیرید تا از مشاوره وکیل طلاق تهران و وکیل طلاق در کرج بهره مند شوید.

  • اگر زوج زندگی زناشویی و خانوادگی را به مدت شش ماه متوالی یا نه ماه متناوب در یکسال بدون داشتن عذر موجه ترک کرده باشد.
  • داشتن اعتیاد به مواد مخدر یا مشروبات الکلی به نحوی که در زندگی زناشویی اختلال ایجاد کند و امتناع وی از ترک ان و یا عدم امکان الزام وی به ترک آن به تشخیص پزشک
  • محکومیت قطعی زوج به حبس بیش از پنج سال
  • سوء رفتار زوج و یا ضرب و شتم همسر به طوری که برای زوجه قابل تحمل نباشد
  • ابتلای مرد به بیماری های صعب العلاج روانی و جسمانی
  • اگر مرد حق طلاق را هنگام عقد ازدواج به زن داده باشد نیز زن میتواند برای استفاده از حق خود اقدام کند

طلاق در قوانین ایران به چه شکل است؟

در قوانین ایران نیز شرایط طلاق برگرفته از شرایط ذکر شده در اسلام است. به پیروی از فقه امامیه سه روش برای طلاق در ایران امده است. در روش اول طلاق به خواست مرد صورت میگیرد. در ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی ایران آمده است که :

  1. مرد هر وقت که بخواهد میتواند زن خود را طلاق دهد.
  2. در روش دوم طلاق به خواسته زن صورت میگیرد.
  3. در روش سوم که به طلاق خلع و مبارات معروف است و نوع خاصی از طلاق با شرایط خاص محسوب میشود زن و شوهر میتوانند به شکل توافقی از یکدیگر جدا شوند.

وکیل طلاق تهران و وکیل طلاق در کرج

همانطور که در این مطلب عنوان شد، ازدواج یک قرارداد حقوقی نیز محسوب می شود. به موجب طلاق شرایط ضمن عقد باطل میگردد. بنابرای طلاق یک امر با تبعات حقوقی محسوب میشود که برای انجام آن بهتر است به وکیل خوب مراجعه شود. گروه وکلای وکیل من با دارا بودن وکلای حازق و با تجربه در خدمت شما همشهریان عزیز است تا بتواند خدمات مربوطه را به شما ارائه نماید. از همین رو در دعاوی خانوادگی وکیل طلاق تهران و وکیل طلاق در کرج میتوانید از بهترین وکیل طلاق در این عرصه بهره مند شوید.

ارتباط با وکیل من در تهران و کرج

برای ارتباط بیشتر با کارشناسان ما از طریق راه ارتباطی زیر در ارتباط باشید.

تماس با وکیل من

  • شماره همراه: 09931080520
  • مناطق تحت پوشش:تمام استان تهران و کرج

پاسخ پرسش های متداول

وکیل من در چه حوزه هایی مشاوره می دهد؟

گروه وکیل من در همه زمینه های آمادگی ارائه مشاوره به شما را دارد و پس از مشخص شدن موضوع شما، به وکیل مرتبط به موضوع ارجاع داده می شوید.

بهترین وکیل طلاق در تهران و کرج کجاست؟

از مهم ترین ویژگی های یک وکیل خوب می توان به امانت داری و ساده سازی مسائل حقوقی برای موکل و همین طور باید کاملا به مسائل حقوق آگاه باشد و اطلاعات و دانش خوبی را دارا باشد؛ وکیل من دارای همه ی این ویژگی ها می باشد.

اولین گام برای طلاق توافقی چیست؟

برای این کار دو روش وجود دارد روش اول ثبت نام در سامانه تصمیم و گذراندن جلسات مشاوره می باشد و این چند جلسه مشاوره را در حدود 45 روز باید گذراند.
روش دوم با کمک وکلای دادگستری انجام می شود بدین صورت است که دادخواست طلاق از طرف مرد و یا زن در دفاتر خدمات قضایی ثبت می شود و نیازی به گذراندن مشاوره اجباری نمی باشددر این روش مدت اخذ رای هم چیزی بین 10 تا 20 روزکاری می باشد.

هزینه طلاق توافقی چه میزان است؟

از پر تکرار ترین و مهم ترین سوالاتی که متقاضیان سوال می کنند هزینه طلاق توافقی می باشد، که هزینه آن از مجموع هزینه مشاوره، هزینه دادرسی، هزینه مشاوره ارجاع شده، هزینه دفترخانه، حق الوکاله وکیل بدست می آید.

در صورت دادن وکالت به وکیل نیازی به حضور زوجین هست؟

بعد از مراجعه زوجین به دفتر وکالت و گرفتن امضا وکالتنامه، نیازی به حضور مجدد زوجین نیست و تنها برای مراجعه زوجین به محضر برای ثبت شرعی وجود دارد.

پانوشت: وکیل طلاق تهران ، وکیل طلاق در کرج ، بهترین وکیل طلاق در کرج ، بهترین وکیل طلاق در تهران ، وکیل طلاق ارزان ، وکیل خوب طلاق

5/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *