وکیل جعل اسناد کیست؟ برای شناسایی تقلب و جعل در زمینه اسناد شما به یک وکیل باتجربه در انواع زمینه های حقوقی نیاز دارید که  به شما راهنمایی کند. اما قبل از آن نیاز دارید بدانید جعل اسناد چیست.

جعل اسناد به چه صورت هایی انجام می شود؟

جعل سند به عملی اتلاق می شود که در طی آن نوشته، سند، مهر و امضا افراد رسمی ‌و غیر رسمی ‌و یا ایجاد تغییر در سند بدون اجازه صاحب سند صورت یپذیرد.

انواع جعل اسناد شامل موارد زیر می شود:

  • جعل اسناد هویتی
  • جعل جرم
  • جرایم علیه اموال

برای مقابله با این امر بهتر است از آن جلوگیری کنید. حضور یک وکیل جعل اسناد باتجربه در مراحل مختلف در کنارتان می تواند شما را به خوبی از وقوع این گونه اتفاقات در امان بدارد. عموم جرایم جعل و تزویر در دادگاه و دادسرا رسیدگی می شود.

روش های شناسایی اسناد جعلی از اسناد اصلی چگونه است؟

شناسایی اسناد جعلی برای کسانی که در این زمینه آگاهی لازم و کافی را ندارند به راحتی قابل تشخیص نیست. اما بررسی فیزیکی سند با وسایلی نظیر ذره بین و میکروسکوپ می تواند در تشخیص موثر واقع شود. بدین ترتیب با مقایسه این اسناد  یا اسناد رسمی می توان جعلیی بودن آن را شناسایی کرد.

مجازات جعل اسناد و جعل مدرک چیست؟

جرم جعل اسناد به نسبت گستردگی آن به شش ماه تا دو سال حبس به علاوه پرداخت جرایم نقدی محدود می شود.  ماده ۵۲۳ تا ۵۴۲ از فصل پنجم قانون تعزیرات به جعل سند تعلق دارد. این جرم از دسته جرایم کیفری محسوب می شود و با بررسی کارشناس پس از شکایت شاکی مراحل پرونده طی می شود.

در رابطه با  اقسام جعل سند چه می دانید؟

در بالا به انواع جعل سند اشاره کردیم. در اینجا اقسام ان را نام می بریم که شامل:

  • دعوای کیفری جعل سند
  • ئعوای حقوقی جعل سند

از دیگر اقسام جعل سند نیز می توان به جعل سند تبغی اشاره کرد. به این  معنا که هرگاه در جرایان یک پرونده سندی اسفتاده شود مراحل دادرسی طرف مقابل برای دفاع از خود اصالت سند را زیر سوال ببرد به این ادعا ادعای جعل سند تبعی می گویند.

جعل اسناد ملکی

در جعل اسناد ملکی یکی از مواردی که همواره مورد اهمیت است، جعل نوشته قولنامه است. به این صورت که به قصد جعل به دستکاری و کم و زیاد کردن نوشته های قولنامه پرداخته می شود. برای جلوگیری از جعل اسناد ملکی و همچنین جل.گیری از کلاهبرداری در معاملات به شما توصیه می شود به وکیل پایه یک دادگستری مراجعه کنید.

وکیل جرایم ملکی در کرج چه خدماتی ارائه می دهد؟

جعل اسناد هویتی

مجازات جعل کارت ملی و شناسنامه مطابق ماده ۵۳۲ قانون تایین می شود که بیان می کند:

هر یک از کارمندان و مسئولان دولتی که در اجرای وظیفه خود در احکام و تقریرات و نوشته‌ها و اسناد و سجلات و دفاتر و غیر آن‌ها از نوشته‌ها و اوراق رسمی تزویر کند اعم از این که امضا یا مهری را ساخته یا امضا یا مهر یا خطوط را تحریف کرده یا کلمه‌ای الحاق کند یا اسامی اشخاص را تغییر دهد علاوه بر مجازات‌های اداری و جبران خسارت وارده به حبس از یک تا پنج سال یا به پرداخت شش تا سی میلیون ریال جزای نقدی محکوم خواهد شد.

روش تغییر هویت در سازمان ثبت اسناد به صورت قانونی

می توانید در خصوص دریافت مطالب بیشتر در این خصوص با مشاوره حقوقی جعل اسناد بیشتر مشورت کنید. موسسه حقوقی وکیل من با کادر متخصص در انواع زمیه های حقوقی و کیفری با قیمت مناسب به شما مشاوره حقوقی می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

در رابطه با جعل اسناد کاغذی مثل پول چه میدانید؟

پانوشت: وکیل جعل اسناد در کرج, جعل اسناد ملکی, جعل اسناد حقوقی چه مجازتی به همراه دارد؟,  انواع جعل اسناد شامل چه مواردی می شود؟

به این پست رای دهید
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *