آیا با وظایف یک وکیل امور ثبتی آشنایی دارید؟ سازمان ثبت اسناد ایران در واقع مکانی است برای ثبت اسناد و شرکت ها و همچنین دارایی های افراد مقیم ایران. سازمان ثبت اسناد در واقع یک نهاد دولتی به حساب میاید و زیر نظر قوه قضاییه مشغول به کار است. برای آنکه که سندی ثبت شود طبق ماده ۶۳ قانون ثبت اسناد:

طرفین معامله یا وکلای آن‌ها باید ثبت سند را ملاحظه نموده و مطابقت آن ثبت با اصل سند به توسط مشارالیهم و مسئول دفتر ثبت تصدیق گردد. در مورد اسنادی که فقط برای یک طرف ایجاد تعهد می‌نماید تصدیق و امضای طرف متعهد کافی خواهد بود.

بنابراین داشتن اطلاعات در این زمینه بسیار اهمیت دارد. وجود یک وکیل اسناد رسمی به دلیل تجربه در امور ثبتی می تواند در کار شما بسیار تاثیرگذار باشد.

وظیفه وکیل مشاوره حقوق شرکت ها چیست؟

وکیل امور ثبتی

وکیل امورثبتی به کسی می گویند که با قوانین و آیین نامه های ثبتب و حقوقی آشنایی کامل دارد. این وکلا در دفاتر اسناد رسمی از طرف موکل وکالت می گیرند. یا این که موکل با مراجعه به یکی از دفاتر وکالت مراجعه کرده و وکیلی را که داراری پروانه وکالت است را برای انجام امور ثبتی بر می گزیند. وکیل امور ثبی از ضایع شدن حقوق موکل خود در امور ثبتی جلوگیری می کند و به دعاوی امور ثبتی رسیدگی می کند. کار های وکیل امور ثبتی اغلب شامل سند زدن یک ملک خاص، حق تنظیم قانونی اسناد رسمی و مواردی از این قبیل می شود. حضور وکیل باتجربه در زمینه به شما کمک می کند ضمن جلوگیری از تقلب و تخطی در معاملات اجحافی در حق شما صورت نگیرد.

مواردی که باید در رابطه با تخلیه ملک بدانید

وکیل ثبتی تهران

از مهم ترین وظایف یک وکیل امور ثبتی در تهران می توان به کمک در ثبت برند های تجاری و ثبت شرکت اشاره کرد. از دیگر مواردی است که بهترین وکلای امور ثبتی تهران در آن سررشته دارند می توان به ثبت اختراع اشاره کرد. مشاوره ثبت اختراع و کمک در روند این کار از وظایف نادری است که هر وکیلی در آن مهارت ندارد. موارد دیگری که یک وکیل ثبتی حق رسیدگی به آن را دارد شمل رسیدگی به مسائل مربوط به ازدواج و طلاق در امور مربوط به دفتر ثبت احوال نیز می شود.

با معروف ترین وکلای کرج آشنا شوید

وکیل ثبت اسناد و املاک

آیا با وظایف یک وکیل ثبت اسناد و املاک آگاهی دارید؟ اگر شما صاحب یک شرکت یا یک کسب و کار هستید باید بدانید که حضور یک وکیل مجرب در کنار شما موجب رشد و جل.گیری از ضرر می شود. وظایف یک وکیل ثبت اسناد و املاک به شرح زیر است:

  • ثبت ملک و املاک به صورت رسمی و قانونی
  • فعالیت در دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق که زیر نظر سازمان ثبت اسناد و املاک هستند
  • اجرای مفاد اسناد رسمی.
  • ثبت مالکیت فردی در موارد پدید آوردن آثار هنری
  • ثبت شرکت و نماد و برند تجاری شما و همچنین اختراعات.
  • همکاری با وزارتخانه های دولتی
  • ثبت حقوق هر مشتری مانند ثبت حق سرقفلی و ثبت حق و حقوق تاجران
  • همکاری با سازمان های دولتی

برای کسانی که در زمینه تجارت دستی در کار دارند ممکن ست به هر دلیل مشکلاتی ایجا شود. طبق تحقیقات صورت گرفته بیشتر دعاوی ثبت اسناد شامل جعل سند و یا ناآگاهی یکی از طرفی معامله است که می تواند در آینده مشکل ساز بشد. بسیاری تصور می کنند در فقط صورت بروز مشکل مشاوره تجاری با وکیل ثبت اسناد کارگشا است. اما واقعت این است که در تمام مراحل معامله حضور یک وکیل کاربلد می تواند از وقوع مشکلات احتمالی جلوگیری کند.

تنظیم قرارداد های تجاری چگونه است؟

مشاور ثبت اسناد و املاک

مشاور ثبت اسناد و املاک کسی است که به حقوق افراد در مسائل ثبتی آشناست و با مشاوره به هنگام در موارد مختلف از رسیدن ضررهای مالی جلوگیری می کند. برای یافتن بهترین وکیل ثبت اسناد و املاک لازم است ابتدا درخواست به انجام مشاوره رایگان ثبت اسناد و املاک کنید. آگاهی از امور ثبتی باعث افزایش دانش عمومی و مراجعه کم تر به سازمان های قضایی کشور می شود.

آیا می دانید شیوه کلاهبرداری در ثبت اسناد چگونه است؟ هر ملکی که ثبت می شود داری پرونده در دفاتر ثبت اسناد است. بنابراین در صورت خرید ملک و انتقال مالکیت شخص باید از مالک بودن فروشنده اطمینان حاصل کند. پس تمام افرادی که ملکی دارند باید آن را به ثبت رسانده باشند تا مالکیت آن ها ثابت شود.

پانوشت: وکیل اداره مور ثبت اسناد , وکیل امور ثبتی کیست؟ , وظایف وکیل ثبتی در تهران , وکیل ثبت اسناد و املاک , مشاوره رایگان ثبت اسناد و املاک

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + یک =