عقد موقت یا صیغه یکی از روش های شرعی جهت ایجاد محرمیت بین زوجین در کشور ما است. یکی از سوالاتی که اکثر افراد در این زمینه با آن مواجه می‎شوند؛ این است که شرایط صیغه نامه برای هتل چیست و یا چه صیغه نامه ای برای اقامت در هتل ها معتبر و قانونی است؟ این روزها دریافت صیغه نامه برای هتل تبدیل به یکی از دغدغه های افراد شده است؛ زیرا بسیاری از خانم ها و آقایان با استفاده از این روشِ محرمیت، تصمیم دارند برای رزرو هتل اقدام کنند. اگر چه صیغه یک روش محرمیت کاملاً شرعی و قانونی است؛ اما برخی از هتل‌ها و اقامتگاه ها  قوانین ویژه خود را دارند. تا پایان این مقاله با موسسه وکیل من همراه باشید.

بیشتر بخوانید : شرایط صیغه نامه برای سفارت

شرایط صیغه نامه برای هتل

با توجه به شرایط فرهنگی و اجتماعی موجود در ایران و فضای دینی و شرعی حاکم بر کشور ما، قوانین نیز به گونه ای وضع شده اند که ممکن است در برخی موارد برای افراد جامعه محدودیت هایی را ایجاد نماید. سفر رفتن زوج های جوان و استفاده از امکانات اقامتی و هتل ها، یکی از این محدودیت ها است که میخواهند لحظاتی شاد و خاطره انگیز را در یک محیط امن و آرام در کنار هم بدون هیچگونه مشکل و نگرانی داشته باشند.

طبق قوانین کشور ما زوجین هنگام مراجعه به هتل ها و اقامتگاه ها باید به جز مدارک شناسایی، صیغه نامه با مهر برجسته و دارای اعتبار قانونی را به هتل مورد نظر ارائه دهند تا امکان رزرو اتاق برای آنها میسر شود. زیرا طبق قانون شرعی حاکم در کشور ایران، زوج و زوجه تنها در صورتی میتوانند کنار هم قرار بگیرند که از نظر شرعی به محرمیت یکدیگر درآمده باشند.

هنگامی که زوج صیغه نامه برای هتل را به مسئولین هتل ارائه نماید؛ به این معنی است که زوج و زوجه شرعا و قانونا به یکدیگر محرم هستند. بنابراین میتوانند بدون هیچ مشکلی اتاق مورد نظرشان را رزرو نمایند.

اگر شما هم قصد دارید با شریک خود به سفر بروید، نگران نباشید. چرا که بسیاری از هتل‌ها و اقامتگاه ها در ایران صیغه نامه با مهر برجسته و دارای هولوگرام را به‌ عنوان یک مدرک معتبر، شرعی و قانونی مبنی بر محرمیت بین زوجین می‌پذیرند. اگر صیغه نامه دارای مهر محضر باشد اکثر هتل ها آن را میپذیرند.

بیشتر بخوانید : هتل کیش بدون صیغه نامه/ چگونه با دوست دختر خود به کیش برویم؟

بیشتر بخوانید : رزرو هتل در کیش با صیغه نامه

چرا صیغه نامه برای هتل باید مهر برجسته داشته باشد؟

در خصوص صیغه نامه غیر حضوری یا اینترنتی ذکر این نکته حائز اهمیت است که صیغه نامه دریافت شده باید دارای مهر برجسته معتبر باشد؛ چرا که بدون وجود مهر برجسته و هولوگرام صیغه نامه اعتبار قانونی ندارند و اکثر زوجین از این موضوع مطلع نبوده و هنگام رفتن به سفر با مشکلات زیادی مواجه می‎شوند.

براساس قوانین، هتلها وظیفه دارند تنها به افرادی اتاق ارائه دهند که صیغه نامه ممهور به مهر برجسته معتبر را به هتل ارائه داده باشند. همچنین مهر برجسته میبایست در انتهای صیغه نامه و در قسمتی که نوشته شده مهر عاقد و روی تصاویر در صفحه اول خورده باشد.

شرایط صیغه نامه برای هتل/ صیغه نامه معتبر برای هتل

آیا صیغه نامه برای هتل قابل استعلام است؟

یکی از سوالاتی که ذهن زوجین را در خصوص دریافت صیغه نامه به خود مشغول میسازد این است که آیا صیغه نامه قابل استعلام است. به عبارت دیگر در جایی ثبت میشود؟ و ایا در صورت استعلام گرفتن مشخص می‎شود که پیش از این با کسی صیغه بوده اند یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که صیغه نامه در جایی ثبت نشده و امکان استعلام آن نیز وجود ندارد . لازم به ذکر است به جز زوجین فرد دیگری از جاری شدن صیغه بین زوجین مطلع نخواهد شد. تنها در صورتی که زوجه باردار شود و فرزند به دنیا بیاید باید صیغه حتما ثبت شود. یا اگر ثبت نمودن صیغه شرط ضمن عقد باشد و یا قبل از جاری شدن عقد موقت، توافق کتبی انجام شده باشد که در صورت صیغه نمودن باید حتما ثبت شود.

بیشتر بخوانید: صیغه نامه برای هتل

لازم است بدانید عقد موقت یا همان صیغه در شناسنامه های زوج و زوجه ثبت نمی‎شود و زوجین تنها یک دفترچه صیغه نامه با مهر برجسته را دریافت میکنند . این صیغه نامه تضمین کننده شرعی و قانونی بودن عقد آنها است. نکته مهم دیگر در رابطه با پذیرش صیغه نامه موقت این است که شناسنامه زوجه حتما باید دارای توضیحاتی مبنی بر این باشد که همسر سابق زوجه فوت کرده یا زوجه از وی طلاق گرفته است.

بهترین روش جهت رزرو هتل برای زوجین چیست؟

شاید برای اینکه زوجین یا نامزدها بتوانند ساعاتی را بدون دغدغه و با آرامش در کنار همدیگر قرار بگیرند؛ راه ها و روش های دیگری مانند اجاره کردن خانه برای چند ساعت وجود داشته باشد. اما هنگامی که میتوان با هزینه بسیار کم و با آرامش و اطمینان خاطر یک صیغه نامه معتبر دریافت نمود و میتوان در جایی مطمئن بدون هیچگونه استرس از لحظات زیبای کنار هم بودن لذت برد، بهترین مسیر دریافت صیغه ناهه برای هتل است. تهیه صیغه نامه با مهر برجسته استفاده از امکانات هتل را به راحتی برای ما فراهم میکند و مرد و زن را از خطر روابط غیر شرعی و مجازات های پس از آن دور نگه میدارد.

بیشتر بخوانید : رزرو هتل در شیراز با صیغه نامه

بیشتر بخوانید :  صیغه نامه برای همراه بیمار

دریافت صیغه نامه برای هتل از موسسه وکیل من

آیا شما هم به دنبال دریافت صیغه نامه برای هتل هستید؟ اگر شما هم تمایل به دریافت صیغه نامه با مهر برجسته را دارید، کافی است با موسسه و دفترخانه وکیل من تماس بگیرید و خیلی سریع و آسان در کمترین زمان ممکن صیغه نامه دارای اعتبار شرعی و قانونی را دریافت کنید و از گذر لحظات در کنار شریک زندگی تان در کمال آرامش نهایت لذت را ببرید. مشاوران موسسه وکیل من در تمامی روزها و ساعات هفته آماده خدمتگذاری، پاسخ به سوالات شما و ارائه مشاوره های لازم و رایگان هستند. بهترین لحظات در کنار همراه خود را با دریافت صیغه نامه معتبر از موسسه وکیل من تجربه کنید.

تماس با وکیل من

  • شماره همراه: 09931080520
  • مناطق تحت پوشش:تمام استان تهران و کرج
5/5 - (4 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *