صیغه نامه برای بیمارستان / صیغه نامه برای همراه بیمار

صیغه نامه برای بیمارستان یا صیغه نامه برای همراه بیمار، موضوعی است که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت. شرایط فرهنگی و مسائل اجتماعی در ایران تحت تاثیر مسائل دینی و قوانین شرعی اسلام می‌باشد. لذا قوانین نیز در کشور ما بر همین اساس شکل گرفته است و در مواردی باعث ایجاد محدودیت‌هایی برای افراد می‌گردد. مثلاً اگر شما بخواهید به عنوان یک زوج به سفر رفته و هتل رزرو نمایید یا به عنوان همراه بیمار به بیمارستان بروید؛  برای اثبات زوجیت نیاز به ارائه یک مدرک رسمی دارید. در مورد زوجینی که ازدواج دائم نموده‌اند مشکلی ایجاد نمی‌شود؛ بحث ما در این مطلب در خصوص زوجینی است که ازدواج دائم نکرده اند و برای اماکنی مانند بیمارستان به دنبال اخذ یک صیغه نامه معتبر هستند .

در این مقاله با ما همراه باشید تا شرایط اخذ صیغه نامه برای بیمارستان را شرح دهیم.

بیشتر بخوانید : رزرو هتل در کیش با صیغه نامه

صیغه نامه چیست؟

به طور کلی دو نوع ازدواج در ایران مرسوم می‌باشد. این دو نوع شامل ازدواج دائم و ازدواج موقت یا صیغه می‌شود.

از جمله تفاوت‌هایی ازدواج دائم و موقت می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • زمانی که عقد به شکل دائم انجام شده باشد؛ زوجین از یکدیگر ارث خواهند برد؛ اما در زمان ازدواج موقت این امر صدق نمی‌نماید.
  • ازدواج دائم، زوج را ملزم می نماید که نفقه پرداخت کند ؛ اما در ازدواج موقت این چنین نیست. ( فقط در صورتی نفقه تعلق می‌گیرد که جزو شروط ضمن عقد باشد)
  • ازدواج دائم به صورت مادام العمر می‌باشد و فقط در مواردی مانند فوت یا طلاق یکی از طرفین ازدواج خاتمه می‌یابد. اما در ازدواج موقت بازه زمانی در نظر گرفته می‌شود که بعد از اتمام این مدت عقد به صورت خود به خود فسخ خواهد گردید.
  • عقد دائم بایستی در محضر و شناسنامه زوجین ثبت شود. اما در عقد موقت نیازی به ثبت ازدواج در سیستم ثبت احوال و شناسنامه نمی‌باشد؛ مگر در مواردی خاص که در بخش‌های دیگر توضیح داده می‌شود.

بیشتر بخوانید : صیغه نامه برای هتل شیراز

صیغه نامه برای بیمارستان / صیغه نامه برای همراه بیمار

صدور صیغه نامه برای بیمارستان

زوجینی که ازدواج دائم ننموده اند، جهت پذیرش توسط بیمارستان به عنوان همراه بیمار، در سراسر کشور نیاز به صیغه نامه دارند. در واقع پذیرش جهت همراه بیمار در بیمارستان‌های سراسر کشور منوط به ارائه صیغه نامه می‌باشد. شما به آسانی می‌توانید جهت اثبات زوجیت با دفتر ازدواج موسسه وکیل من تماس گرفته و به صورت فوری اقدام به دریافت صیغه نامه با مهر برجسته محضری نمایید.

دفترخانه موسسه وکیل من با ارائه یک دفترچه صیغه نامه با مهر برجسته محضری، به شما این امکان را می‌دهد که برای رفتن به اماکن تفریحی مانند هتل‌‌ها یا اماکن درمانی مانند بیمارستان‌ها به راحتی از آن استفاده نمایید و درگیر مشکلات حقوی بعدی نشوید. همانطور که در قسمت قبل ذکر شد الزامی به ثبت این محرمیت در شناسنامه طرفین نیست. در ادامه مدارک لازم برای صدور صیغه نامه آورده شده است.

مدارک موردنیاز:

  • عکس ۴×۳
  • کارت ملی
  • شناسنامه
  • طلاق نامه جهت زوجه ای که قبلا سابقه ازدواج داشته است.
  • گواهی فوت همسر سابق (جهت اثبات بیوه بودن زوجه)

بیشتر بخوانید : شرایط صیغه نامه برای سفارت چیست؟

 هزینه دریافت صیغه نامه محضری

طبیعتاً اخذ صیغه نامه محضری مانند دیگر خدمات ارائه شده توسط دفترخانه‌ها نیاز به پرداخت هزینه دارد. لذا زوجین بایستی هزینه خدمات دفترخانه را بپردازند. این خدمات بسته به نوع آن مثل خواندن عقد موقت به شکل لفظی یا دریافت مدرکی دال بر صیغه محضری، هزینه‌های متفاوتی را شامل می‌شود. دفترخانه ازدواج موسسه وکیل من با دریافت هزینه مناسب جهت انجام این امور در خدمت شما عزیزان می‌باشد. برای آگاهی از میزان  دقیق هزینه‌ها می‌توانید از طریق راه های ارتباطی مندرج در سایت وکیل من با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

آیا ازدواج موقت باید در شناسنامه ثبت شود؟

سوالی که معمولاً ذهن بسیاری را در این مساله به خود مشغول نموده است؛ این است که که آیا ازدواج موقت (صیغه نامه) جایی ثبت می‌شود؟ باید بگوییم که ثبت ازدواج موقت فقط در موارد خاص و در صورت اجبار ثبت خواهد شد. لذا شما برای اخذ صیغه نامه برای بیمارستان نیازی به ثبت آن در شناسنامه نخواهید داشت و قابل استعلام نیز نمی‌باشد. ارائه مدارکی مانند صیغه نامه و کارت ملی برای پذیرش به عنوان همراه بیمار کفایت می‌کند. لازم به توضیح است که فقط در موارد زیر، زوجین الزام به ثبت صیغه نامه دارند:

  • باردار شدن زوجه و به دنیا آمدن نوزاد
  • شرط ضمن عقد بودن ثبت ازدواج موقت
  • در صورتی که زوجین به شکل کتبی قبل از صیغه با هم توافق کرده باشند که اگر صیغه کنند باید حتماً آن را ثبت نمایند.

بیشتر بخوانید : نحوه دریافت صیغه نامه غیر حضوری

صیغه نامه با مهر برجسته محضری

نکته مهم برای اخذ صیغه نامه برای همراه بیمار یا اماکن تفریحی مانند هتل‌ها این است که صیغه نامه باید الزاماً دارای مهر برجسته محضری باشد. بسیاری از افراد از این مسئله اطلاع دقیقی ندارند و ممکن است به مشکل برخورد کنند.

در این خصوص دفترخانه ازدواج مجموعه وکیل من با ارائه دفترچه صیغه نامه ممهور به مهر برجسته معتبر به صورت فوری و حتی غیرحضوری، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می‌باشد.

نحوه دریافت صیغه نامه معتبر با مهر برجسته

در صورتی که برای حضور در بیمارستان به عنوان همراه، به صیغه نامه دارای مهر برجسته معتبر نیاز دارید؛ کافیست با ما تماس گرفته و به صورت فوری و آنلاین در کمترین زمان صیغه نامه ای شکیل را از ما تحویل بگیرید. مشاورین ما آمده خدمت رسانی به شما عزیزان و ارائه مشاوره و صدور صیغه نامه با مهر برجسته محضری می باشند.

بیشتر بخوانید : صدور صیغه نامه برای اثبات زوجیت اتباع خارجی

کلام آخر

در این مقاله در خصوص الزام صیغه نامه برای بیمارستان صحبت شد. به طور کلی همانطور که گفته شد با توجه به شرايط قانوني و اسلامی حکمفرما در کشور ایران، زوجین جهت بهره بردن از بسياري خدمات مانند: هتل‌ها، خريد يا اجاره منزل، به عنوان همراه بیمار … لازم است از صيغه نامه معتبر داراي مهر برجسته استفاده کنند.

ما سعی داریم شرایطی فراهم نماییم تا شما بتوانید این مدرک را بدون مشکل حقوقی و به صورت کاملاً قانونی دریافت نمایید. برای این امر کافیست با ما در تماس باشید تا کارشناسان ما در اولین فرصت خدمات لازم را جهت صدور صیغه نامه معتبر با مهر برجسته حضوری در تهران و سایر نقاط ایران به شما ارائه دهند. این خدمات به شکل غیر حضوری نیز میسر می‌باشد.

تماس با وکیل من

  • شماره همراه: 09931080520
  • مناطق تحت پوشش:تمام استان تهران و کرج

پانوشت : صیغه نامه، صیغه نامه آنلاین، صیغه نامه برای بیمارستان، صیغه نامه برای همراه بیمار

5/5 - (3 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *