صیغه نامه آنلاین

صیغه نامه سندی است مبتنی بر محرمیت زوجین که به خواست دو طرف تنظیم می‌شود. در عقد موقت، دو طرف می‌توانند فقط با خواندن صیغه ازدواج و تعیین مهر معلوم و مدت معلوم به زوجیت یکدیگر درآیند و به ثبت آن، در دفترخانه الزامی نمی‌باشد. برای عقدموقت یا دریافت صیغه نامه به آزمایش قبل ازدواج نیز نیازی نمی‌باشد. هر چند زوجین می‌توانند به درخواست خودشان به آزمایشگاه بروند و آزمایش سلامت جسمی دهند. امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی امکان صدور صیغه نامه آنلاین نیز برای زوجین مهیا شده است که در این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت.

صیغه موقت یا ازدواج موقت چیست؟

در صورتی که زوجین جهت عقد ازدواج خود مدت مشخصی را تعیین نمایند و با یک مهریه مشخص باهم ازدواج می‌کنند؛ عقد آنها موقت شناخته می‌شود که در این صورت شرایط و حق و حقوق آنها در این نوع عقد با عقد دائم متفاوت خواهد بود.

با تمام شدن مدت صیغه نامه، عقد و رابطه زوجیت نیز به پایان می‌رسد. صیغه موقت می‌تواند توسط هر یک از زوجین یا توسط شخص سومی به عنوان وکیل طرفین، خوانده شود.

بیشتر بخوانید : رزرو هتل با صیغه نامه با مهربرجسته

ازدواج موقت غیرحضوری یا اینترنتی چیست؟

ازدواج غیرحضوری، عقدی است که در آن، به علت غیبت یکی از زوجین در هنگام خواندن صیغه، با استفاده از ابزارهای ارتباطی مانند تلفن و اینترنت، صیغه را منعقد می‌نمایند.

مدارک لازم برای صدور صیغه نامه آنلاین چیست؟

  1. فایل شناسنامه و کارت ملی مرد و زن
  2.  عکس زوجین
  3. سند حاوی شناسنامه و کارت ملی پدر دختر ( در صورتی که باکره باشد ) و یا وکالت محضری
  4. سند حاوی مدرک طلاق (در صورتی که زوجه مطلقه باشد)
  5. گواهی فوت همسر ( در صورتی که زوجه بیوه باشد )

صیغه نامه دفترچه‌ای یا تک برگ/ صدور صیغه نامه رسمی

در گذشته صیغه نامه‌ها عموماً به شکل کاغذی و با مهر معمولی صادر میشد. حتی برخی اشخاص که دارای مجوز نبودند؛ اقدام به صدور صیغه نامه می‌نمودند و در بعضی موارد نیز با یک مهر جعلی این کار را انجام می‌دادند. ولی به دلیل تخلفات بسیار امروزه صیغه نامه شکل قانونی به خود گرفته است و به صورت دفترچه صیغه نامه و با مهر برجسته صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید : مدارک و شرایط لازم برای صیغه اتباع چیست؟

مشخصات صیغه نامه آنلاین

  1. اطلاعات طرفین : صیغه‌نامه شامل مشخصات کامل دو نفری است که تصمیم به ازدواج گرفته‌اند (عبارتند از نام، نام‌خانوادگی، شماره شناسنامه، شماره ملی و …)
  2. تعهدات مالی : صیغه‌نامه باید حاوی تعهدات مالی همسران باشد.
  3. تاریخ : تاریخ ازدواج در صیغه‌نامه ذکر می‌شود.
  4. صیغه نامه آنلاین به شکل دفترچه صادر می‌گردد.
  5. حاوی مهر برجسته
  6. دارای هولوگرام رسمی
  7. قابل ارائه به مکانهای اقامتی و تفریحی و هتل
  8. امکان ارسال به آدرس شما

بیشتر بخوانید : هزینه صیغه نامه رسمی با مهر برجسته برای هتل در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

شرایط  صدور صیغه نامه آنلاین

  1. زن و مرد هر دو بالغ و از لحاظ عقلی سالم باشند.
  2. دو طرف باید رضایت قلبی به این امر داشته باشند.
  3. شرایط مهریه کاملا مشخص شده باشد.
  4. مدت زمان صیغه تعیین شده باشد.
  5. زن در محرمیت مرد دیگری نباشد.
  6. مدارک مورنیاز برای تنظیم صیغه نامه به طور کامل ارسال شده باشند.

ضرورت ثبت صیغه نامه

ثبت نمودن صیغه نامه در دفترخانه کاملا به سود زن می‌باشد تا در صورت عدم پرداخت مهریه از سوی مرد، بارداری زن و یا سوء استفاده، امکان حل اختلاف آسانتر شود. همچنین در صورت فوت زوج، زوجه بتواند از خانواده همسر خود طلب مهریه نموده و پیگیری آن از نظر گذراندن مراحل قانونی ساده‌تر خواهد بود. اما به طور کلی ثبت صیغه در دفتر ازدواج الزامی ندارد.

صیغه نامه آنلاین

بیشتر بخوانید : شرایط صیغه نامه برای هتل 

مراحل خواندن خطبه عقد موقت

برای ثبت صیغه‌ نامه، متن زیر توسط عاقد شرعی قرائت می‌شود: «زَوَّجتُ مُوکِّلَتی مُوَکَّلی فِی المُدَّۀِ المَعلُومَۀِ عَلَی المَهر المَعلُوم» پس از آن به وکالت از آقا می خواند: «قَبِلتُ التَّزویجَ لِمُوَکِّلی

بدین صورت زن و مرد در مدت معین و با مهریه معلوم به هم محرم می‌شوند.

هزینه صدور صیغه نامه آنلاین

ازدواج موقت بر خلاف ازدواج دائم، الزامی به ثبت در دفترخانه ندارد. اما، از آنجایی که داشتن مدرکی مبنی بر گواهی ازدواج موقت یا صیغه نامه می‌تواند در صورت بروز اختلاف و مراجعه به دادگاه یا در صورت باردارشدن زن، بسیار راهگشا باشد، عده ای، تمایل دارند آن را به ثبت برسانند و در این صورت باید هزینه مربوط به آن را بپردازند.

باید بگوییم که در قانون مدنی، شخصی به عنوان مسئول پرداخت هزینه صیغه نامه، مشخص نشده است و این مساله با توافق طرفین، انجام می‌شود، اما از نظر عرف، پرداخت آن بر عهده مرد می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط دریافت صیغه نامه اینترنتی و یا هزینه صیغه نامه آنلاین می‌توانید با موسسه وکیل من تماس بگیرید و از خدمات مشاوره این موسسه بهره‌مند شوید.

بیشتر بخوانید : چگونه عقد نامه موقت دریافت کنیم؟

شرایط مهریه در ازدواج موقت

میزان مهریه و شرایط پرداخت آن در صیغه نامه غیرحضوری یا اینترنتی مانند صیغه نامه حضوری بوده و کاملا توافقی می‌باشد و بستگی به توافق طرفین دارد. لازم به ذکر است که در ازدواج دائم می‌توان تعیین مهریه را به بعد از ازدواج موکول کرد یا کلاً در مورد آن توافقی انجام نداد. اما در ازدواج موقت، مشخص نکردن مهریه در زمان جاری شدن نکاح، باعث باطل شدن صیغه می‌شود.

ضرورت وجود مهر برجسته جهت صیغه نامه

دانستن این مطلب بسیار مهم است که صیغه نامه یا عقدنامه موقت باید دارای مهر برجسته معتبر باشد، زیرا بسیاری از زوجهای عزیز از این موضوع بی اطلاع بوده و مثلا به مسافرت رفته و به مشکل بر می خورند. صیغه نامه ای که ممهور به مهر برجسته باشد، معتبر محسوب می‎شود.

مزایای صیغه نامه آنلاین

  1. آسانی و سرعت : می‌توانید صیغه‌نامه خود را به سرعت ایجاد کرده و دریافت کنید بدون نیاز به مراجعه حضوری.
  2. انطباق با قوانین : صیغه‌نامه آنلاین با قوانین و مقررات مربوطه همخوانی دارد.
  3. هزینه کمتر: معمولاً صیغه‌نامه آنلاین هزینه کمتری نسبت به مراجعه حضوری دارد.
  4. مراجعه آسان : افراد می‌توانند به راحتی و از هر مکانی که دسترسی به اینترنت دارند به خدمات صیغه‌نامه آنلاین دسترسی داشته باشند.

صدور صیغه نامه اینترنتی در سریعترین زمان

موسسه وکیل من در تهران امکان صدور صیغه نامه آنلاین را برای زوجین عزیز فراهم نموده است. صیغه نامه ای که صادر می‌شود کاملا معتبر بوده و دارای هولوگرام و مهر برجسته می‌باشد.

تماس با وکیل من

  • شماره همراه: 09931080520
  • مناطق تحت پوشش:تمام استان تهران و کرج

پانوشت : دریافت صیغه نامه به روش مدرن، خدمات دریافت صیغه نامه آنلاین، صیغه نامه اینترنتی

5/5 - (4 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *