وکیل ملکی در کرج

اگر به دنبال این هستید که در دعاوی ملکی خود در کرج موفق شوید شما قطعا نیاز به یک گروه وکلای خبره در کرج دارید و به دنبال آن وکیل ملکی در کرج هستید به همین جهت ما به شما گروه وکیل من را معرفی می کنیم این گروه که متشکل از چندین وکیل با تجربه و خبره می باشد که منحصرا در زمینه ملک و امور ملکی تخصص دارند. در صورتی که میخواهید جدیدترین اطلاعات در زمینه دعوی ملکی در سال ۱۴۰۱ را دریافت کنید با ما در تماس باشید.

شما با داشتن یک وکیل کار کشته در زمینه امورملکی می توانید دعاوی ملکی خود در کرج را با آسودگی بیشتر بگذرانید.

وکیل ملکی به چه کسی می گویند؟

وکیل ملکی به وکیلی می گویند که در حوزه دعاوی ملکی تخصص لازم و کافی دارند، دعاوی ملکی به دعاوی می گویند که به گونه ای ارتباطی بین اموال غیر منقول و انسان می باشد.

اموال غیر منقول به چه چیزهایی اطلاق می شود؟

اموال غیر منقول به اموالی می گویند که امکان جا به جایی و حمل و نقل را ندارند و نمی توان آن ها را جا به جا کرد و در این تقسیم بندی املاک و اراضی در یک دسته جا می گیرند.

*** لازم به ذکر است که بگوییم وکیل ملکی در حقیقت می تواند در دعاوی طلاق، نفقه، حضانت و … ورود کند و در جهت اقامه دعوا کاری انجام دهد. اما این کار را نمی کند و تنها در امور مربوط به ملکی ورود می کند و تمام تمرکز خود را بر روی امور ملکی می گذارد.

بیشتر بخوانید: چرا انتخاب یک وکیل مناسب در دعاوی ملکی اهمیت دارد؟

وکیل ملکی در چه حوزه هایی فعالیت می کند؟

از جمله کارهایی که وکیل ملکی انجام می دهد می توان به گرفتن خلع ید ، پایان کار، تقسیم و افراز املاک مشاع، تنظیم سند رسمی و همچنین دعاوی کیفری مانند فروش مال غیر، تصرف عدوانی و … همه این موضوعات در خصوص حوزه کاری یک وکیل ملکی می باشد.

در چه هنگام باید از مشاوره های وکیل ملکی استفاده کنیم ؟

هنگامی که شما در موضوعاتی نظیر معاملات ملکی چون اجاره و فروش و خرید در حالی توافق می باشید لازم است که درباره قوانین ابتدایی معامله آگاهی داشته باشید. در صورتی که شما به اندازه کافی در خصوص این موضوعات اطلاعاتی ندارید، بهتر هست که حتما با یک وکیل مشاوره بگیرید که بتوانید از تسلط طرف مقابل و نفع بیشتر آن جلوگیری کنید.

گاهی نیز پیش می آید که در هنگام خرید و فروش ملک اختلاف نظر هایی پیش می آید، که در این حالت نیز بسیار پیشنهاد می شود، از یک وکیل بسیار حاذق که متخصص امور ملکی هست استفاده شود. این گونه از ضرر ها جلوگیری می شود.

وکیل ملکی در کرج

مهم ترین نکات که خرید و فروش و اجاره ملک باید به آن توجه کنید؟

نکته اول : ابتدا لازم است که مالک اصلی و اولیه را شناسایی کنیم زیرا که در تمامی دعاوی لازم است که مالک اصلی هم طرف دعاوی قرار بگیرد هر چند که ممکن است اصلا نام او در قرار نباشد.

نکته دوم : باید بررسی شود که ملک موقوفه نباشد و مالک اصلی مشخص باشد برای مثال در خانه های مسکن مهر باید مشخص شود که مالک اصلی زمین کیست.

نکته سوم: باید حتما در قرارداد ها عنوان شود آیا شرط داوری وجود دارد یا نه در صورتی که داوری عنوان شده باشد باید در این شرایط هر گونه اقداماتی که در تعهدات هست و باید اجرا شود از طریق نهاد داوری حل شود.

نکته چهارم: طرح دعاوی باید علیه کلیه دعاوی قبلی صورت بگیرد مقصود ما از ایادی افرادی هستند که در گذشته این ملک را خریده اند و یا فروخته اند تا به آخرین خرید برسند.

نکته پنجم: این که ایا قرار داد با وکالت تنظیم شده است و یا شخص دیگری اصالت آن را تنظیم کرده است.

طبق تجربه پیش آمده بایستی بگوییم بیشترین دعاوی ملکی مربوط به حوزه پیش فروش املاک می باشد.

یک وکیل متخصص امور ملکی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

وکیل ملکی به شخصی می گویند که تجربه بسیار بالایی در زمینه امور ملکی و حقوقی در این خصوص داشته است و این وکیل همان طور که پیش تر گفته شده این وکیل می تواند برای مثال در دعاوی خانواده هم اقامه دعوا داشته باشد اما در این مسائل ورود نمی کند.

دعاوی ملکی از امور بسیار مهم و پر هزینه می باشد زیرا که با توجه به افزایش قیمت املاک این دعاوی بسیار ارزشمند هستند و بدیهی است که یک وکیل متبحر و با تجربه می تواند ما را بهتر و سریعتر به نتیجه برساند.

قوانین مربوط به دعاوی ملکی باید در دادگاه عمومی و حقوقی که محل واقع شدن ملک هست ثبت و رسیدگی بشود.

وکیل ملکی در دعاوی خلع ید

چنانچه مالک یک ملک بنا به هر دلیلی راضی نباشد که ملکش تحت تصرف شخص دیگری در آید در چنین حالتی می تواند یک وکیل ملکی را اخذ کند و سپس دادخواست خلع ید را به مراجع قضایی در خواست کند.

بیشتر بخوانید: در رابطه با خلع ید چه می دانید؟

دستور تخلیه ملک چگونه به واسطه وکیل گرفته می شود؟

در صورتی که طبق یک قرار داد اجاره بین یک مالک و یک مستاجر تعهدی برقرار شود و در این قرار داد مدت نیز مشخص شود بعد از این که این مهلت به اتمام برسد اما مستاجر این ملک را تخلیه نکند در چنین شرایطی مالک و یا همان موجر می تواند مبلغ ودیعه را به عنوان تودیع در شورای حل اختلاف قرار داده و سپس تقاضای صدور دستور نخلیه را بدهد که در صورتی که این دستور صادر شود باید فوری مستاجر ملک را خالی کند و غیر قابل اعتراض می باشد.

بیشتر بخوانید: در چه صورت می توان حکم تخلیه گرفت؟

چگونگی دریافت اجاره معوقه ملک مسکونی با کمک وکیل ملکی

هنگامی که قرار داد اجاره یک واحد مسکونی برقرار می شود طبق قرار داد مستاجر باید ابتدای و یا انتهای و یا هر زمانی از ماه که با صاحب خانه به توافق رسیده است اجاره بها را پرداخت کند در صورتی که بنا به هر دلیلی مستاجر این اجاره بها را پرداخت نکند صاحب خانه با اخذ یک وکیل ملکی معتبر که در کار خودش وارد و حاذق هست می تواند با تقدیم یک دادخواست به مراجع قضایی مطالبه اجاره معوقه خود را داشته باشد که معمولا در این شرایط مالک می تواند اجاره نامه را فسخ کند و سپس برای تخلیه مستاجر به مرجع قضایی مراجعه کند و این درخواست را تقدیم دادگاه کند.

وکیل ملکی در کرج

برای دعاوی سرقفلی یک وکیل ملکی چگونه می تواند یاری رساند ؟

در ابتدا باید گفت که سرقفلی چیست ؟ در حقیقت سرقفلی یک میزان وجه می باشد که مستاجر در قبال مالکیت منافع مکانی که تجاری می باشد به صاحب ملک پرداخت می کند اما همچنان مالکیت اصلی این مغازه و یا همان ملک تجاری برای موجر می باشد.

مستاجر بر طبق قرار دادی که با صاحب ملک می بندد می تواند در ازای پرداخت اجاره از این مکان استفاده کند.

لازم به ذکر است که این فرد تنها با پرداخت سرقفلی می تواند امتیاز تجاری بودن را از مالک خریداری کند و صاحب این ملک نیست.

گرفتن پایان کار با استفاده از وکیل ملکی چه مزیتی دارد؟

وقتی که پایان کار گرفته می شود نشان دهنده این است که ملک ساخته شده دارای تخلفات ساختمانی نمی باشد و این ملک کاملا با اصول فنی مهندسی شهرداری منطبق است.

در صورت که نتوانید پایان کار را اخذ کنید دیگر نمی توانید سند شش دانگ و همچنین صورت مجلس تفکیکی را از داره ثبت تهیه فرمایید.

اگر شخصی بخواهد این مراحل را خودش انجام دهد باید هم زمان زیادی را صرف کند و هم این که بحث پیچیدگی های مراحل اداری نیز می باشد اما وقتی یک وکیل کارکشته امور ملکی این کار را انجام دهد شما در مدت زمان کمتری این پروسه را طی می کنید.

چند نوع دعاوی ملکی داریم ؟

دعاوی ملکی به سه دسته دعاوی ملکی حقوقی و دعاوی ملکی کیفری و دعاوی ثبتی می توان تقسیم بندی کرد.

بیشتر بخوانید: برای رسیدگی به امور ملکی باید به کدام مرجع رفت؟

دعاوی ملکی کیفری به چه مواردی اطلاق می گردد؟

نوعی از دعاوی ملکی کیفری می باشد که در طی آن جرمی صورت می گیرد. بدین گونه است که فردی به دنبال سواستفاده و کلاهبرداری می باشد. به یاد داشته باشید که دعاوی کیفری دارای جرم های سنگینی هستند که به دنبال آن نیز مجازات های متفاوت و سنگینی را هم دارد. از مواردی که می توان به آن ها اشاره داشت:‌

  • تغییر کاربری اراضی کشاورزی بدون گرفتن مجوز
  • خیانت در امانت در خصوص املاک
  • فروش مال غیر
  • جعل سند
  • کلاه برداری در زمینه خرید و فروش ملک
  • و … .

دعاوی ملکی حقوقی شامل چه مواردی می شود؟

این دعاوی معمولا در اثر ندانستن و یا نادیده گرفتن قوانین توسط یکی از افراد طرفین معامله ملکی صورت می گیرد. در این دعاوی موارد تخلف کاملا مشخص شده است و برای هر تخلف حد و حدود مجازات تعیین شده است. به یاد داشته باشید در این دعاوی کلاه برداری انجام نشده است بلکه حقوقی از طرفین ضایع شده. مواردی چون:

  • تخلیه‌‌ی اماکن تجاری
  • تعدیل اجاره‌بها
  • دریافت و درخواست مطالبه‌‌ی اجرت المثل
  • تجویز انتقال منافع از شخصی به شخص دیگر
  • درخواست و مطالبه سرقفلی و در اختیار داشتن حق کسب و پیشه
  • تعدیل میزان اجاره بها بر اساس عرف جامعه
  • و … .

دعاوی ملکی ثبتی چگونه ثابت می شود و چه مواردی را شامل می شود؟

این دعاوی مربوط به ثبت اسناد می باشد که معمولا مشکلاتی که بعد از خرید ملک و یا انتقال سند به وجود می آید را شامل می شودُ تجربه ثابت کرده است که این دعاوی در اثر سهل انگاری مواردی است که مالک داشته و در طی خرید و فروش دچار ضرر شده است. از جمله این موارد می توان:

  • افراز ملک
  • در خصوص ابطال شدن سند مالکیت معارض
  • ابطال شدن سند رسمی‌ به دلایل گوناگون
  • اجرای ثبت
  • ابطال ساز و کار و مراحل ثبتی کمسیون‌های گوناگون ثبتی
  • و … .

چرا باید به وکیل ملکی مراجعه کنیم ؟

حضور یک وکیل ملکی خوب باعث می شود که میزان ضرر و زیان شما به شدت کاهش می یابد، میزان سود شما هم بیشتر می گردد. همچنین این که چگونه طرح دعوا در دادگاه هم مطرح شود بسیار اهمیت دارد، در صورتی که این طرح دعوا توسط فردی که تجربه لازم را ندارد و در این کار حرفه ای نیست انجام شود معمولا نمی تواند نتیجه خوبی داشته باشد.

برای مثال یک وکیل متبحر حوزه ملکی به خوبی می داند که مبنای ارزش املاک چیست و در کا ماده ۶۴ قانون می تواند در این پرونده تاثیر مثبت بگذارد و کجا ماده ۱۰۰ می تواند در پیشبرد پرونده تاثیر گذار باشد.

وکیل ملکی باعث می شود که شما زودتر و بهتر بفهید که حق و حقوق شما چیست و احتمال این که حق شما ضایع شود بسیار کم می شود.

تماس با وکیل من

  • شماره همراه: 09931080520
  • مناطق تحت پوشش:تمام استان تهران و کرج

پاسخ پرسش های متداول

دعاوی ملکی ثبتی چگونه ثابت می شود و چه مواردی را شامل می شود؟

این دعاوی مربوط به ثبت اسناد می باشد که معمولا مشکلاتی که بعد از خرید ملک و یا انتقال سند به وجود می آید را شامل می شود؛ تجربه ثابت کرده است که این دعاوی در اثر سهل انگاری مواردی است که مالک داشته و در طی خرید و فروش دچار ضرر شده است. همانند: افراز ملک، در خصوص ابطال شدن سند مالکیت معارض، ابطال شدن سند رسمی‌ به دلایل گوناگون، اجرای ثبت

گرفتن پایان کار با استفاده از وکیل ملکی چه مزیتی دارد؟

وقتی که پایان کار گرفته می شود نشان دهنده این است که ملک ساخته شده دارای تخلفات ساختمانی نمی باشد و این ملک کاملا با اصول فنی مهندسی شهرداری منطبق است. در صورت که نتوانید پایان کار را اخذ کنید دیگر نمی توانید سند شش دانگ و همچنین صورت مجلس تفکیکی را از داره ثبت تهیه فرمایید.

در چه هنگام باید از مشاوره های وکیل ملکی استفاده کنیم ؟

هنگامی که شما در موضوعاتی نظیر معاملات ملکی چون اجاره و فروش و خرید در حالی توافق می باشید لازم است که درباره قوانین ابتدایی معامله آگاهی داشته باشید. در صورتی که شما به اندازه کافی در خصوص این موضوعات اطلاعاتی ندارید، بهتر هست که حتما با یک وکیل مشاوره بگیرید که بتوانید از تسلط طرف مقابل و نفع بیشتر آن جلوگیری کنید.

پانوشت: وکیل ملکی در کرج, وکیل ملکی تهران, بهترین وکیل ملکی در کرج, قیمت وکیل ملکی در کرج ، قوانین ملکی سال ۱۴۰۱

4.5/5 - (2 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *