گواهی عدم بارداری در طلاق غیابی چیست؟ برای گرفتن آن باید چگونه اقدام کنیم؟ اگر برای جدایی به بهترین وکیل طلاق غیابی مراجعه کردید، حتما می دانید گواهی عدم باردای برا طلاق الزامی است. آیا از شرایط طلاق غیابی مطلع هستید؟ در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

مراحل دادخواست طلاق چگونه انجام می شود

طلاق غیابی از طرف زن چگونه انجام می شود؟

حق طلاق مختص به مرد است و طبق ماده قانون اگر مرد برای طلاق به دادگاه مراجعه کند، در صورت عدم حضور زوجه و عدم توجه وی به ابلاغیه نیز می تواند وی را طلاق دهد. این طلاق طلاق غیابی نامیده می شود. آیا درخواست طلاق غیابی از طرف زن نیز امکان پذیر است؟ اگر زوجه برای طلاق به دادگاه دلایل موجه ابلاغ کند و اقدام به طلاق کند،‌ در صورتی که مرد به احضاریه دادگاه توجهی نکند و در دادگاه حاضر نشود زن می تواند به صورت غیابی طلاق بگیرد. البته این امر با داشتن وکالت در طلاق یز رای زن امکان پذیر است. اگر مردی ۴ سال تمام غایب یا مفقودالاثر باشد نیز زن می تواند برای طلاق غیابی اقدام کند.

گواهی عدم بارداری در طلاق چگونه صادر می شود؟

یکی از مدارک مورد نیاز برای طلاق گرفتن گواهی عدم بارداری است که این امر زوجه باید به پزشک قانونی مراجعه کرده و گواهی عدم بارداری دریافت نماید. در صورتی که برای طلاق به یک وکیل پایه یک باتجربه مراجعه کردید می توانید با مراجعه به آزمایشگاه مورد نظر و دریافت گواهی عدم بارداری و تحویل آن به وکیل خود این کار را انجام دهید.

گواهی عدم باردای در طلاق توافقی مهم است؟

در طلاق به دلیل این که باید تکلیف حضانت فرزند مشخص شود باید گواهی عدم بارداری گرفته شود. طلاق زن باردار تفاوتی ندارد و تنها در مدت عده متفاوت است. عده زن باردار زایمان اوست. بنابراین تفاوتی ندارد که مدت کوتاهی از طلاق وی گذشته باشد یا نه. اما قبل از طلاق باید هزینه های مربوط به بیمارستان برای زایمان مشخص شود.

مهریه و گواهی عدم بارداری در طلاق غیابی

اگر درخواست طلاق غیابی از جانب مرد صورت بپذیرد پرونده مسائل مالی از قبیل مهریه و نفقه به دلیل عدم حضور زن در دادگاه باز می ماند. بنابراین اگر زن در پروسه طلاق مهریه خود را بذل نکرده باشد می تواند هر زمان آن را درخواست کند. بنابراین در طلاق غیابی نیز در مواردیکه تکلیف مهریه و نفقه  و یا اجرت المثل زن مشخص نشود طلاق غیابی امکان پذیر نیست.

به اجرا گذاشتن مهریه چه مراحلی دارد؟

پانوشت: گواهی عدم بارداری در طلاق غیابی, مهریه ر طلاق غیابی, درخواست طلاق غیابی از جانب زن, گواهی عدم بارداری در طلاق توافقی, وکیل طلاق غیابی در کرج, هزینه وکیل طلاق غیابی در کرج, وکیل کرج

4/5 - (3 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *