مشاوره حقوقی

مشاوره حقوقی چیست و چه کمکی به شما می کند؟ گرفتن یک مشاوره حقوقی خوب و مناسب به شما کمک می کند که هر چه سریعتر و بهتر به نتیجه لازم برسید.  توصیه می شود که قبل از پیگیری کارهای حقوقی خود به اندازه لازم در این خصوص اطلاعات کسب کنید. هر چه اطلاعات شما بیشتر باشد می توانید نتیجه بهتری بگیرید.

امروزه شما می توانید با استفاده از سرویس هایی نظیر تلفن، پیام رسان هایی نظیر واتساپ و تلگرام به صورت آنلاین وقت بگیرد و بتوانید با وکلا و مشاوران در ارتباط باشید.

موسسه حقوقی وکیل من یکی از موسسه هایی هست که هم در داخل کرج و هم داخل تهران فعالیت دارد. این موسسه با توجه به داشتن تعداد وکلای بالا در اکثر زمینه ها مانند مشاوره حقوقی، مشاوره کیفری، مشاوره در زمینه دعاوی خانوادگی، مشاوره در زمینه دعاوی ملکی و … می تواند راه گشای شما باشد.

موسسه حقوقی وکیل من سعی دارد که در سریع ترین زمان ممکن پاسخ شما را بدهد و شما را به وکیل وصل کند. شما می توانید برای گرفتن وقت از طریق شماره های موجود در سایت از طریق واتساپ در ارتباط باشید.

گرفتن مشاوره حقوقی و کیفری یکی از نیاز هایی است که که هر فردی در جامعه ممکن است به آن نیاز داشته باشند، با این حال هستند افراد زیادی هستند که به درستی نمی دانند که می توانند با کمک گرفتن از وکیل می توانند هر چه سریعتر و بهتر به نتیجه برسند.

به همین دلیل است که موسسات حقوقی نظیر موسسه وکیل من می کوشد که در این زمینه تبلیغات گسترده ای انجام دهد تا مردم را با گرفتن مشاوره حقوقی آشنا کند و بدین شکل مردم زودتر و بهتر به حقوق خودد واقف باشند.

اگر چه در شهر هایی نظیر تهران و کرج این مشکل خیلی کم تر دیده می شود و افراد زیادی هستند که با گرفتن مشاوره و خدمات حقوقی آشنایی دارند. امروزه تنها گرفتن مشاوره به صورت حضوری نیست بلکه شما می توانید با استفاده از تلفن و همین طور پیام رسان های آنلاین به این صورت عمل کنید که وقت را رزرو کنید و یا این که از همین طریق با وکیل در ارتباط باشید.

در قسمت های بعدی به توضیحات بیشتری در این خصوص می پردازیم. با ما همراه باشید.

مشاوره حقوقی به صورت رایگان

از پر کاربرد ترین مشاوره های حقوقی، مشاوره حقوقی رایگان می باشد. مشاوره حقوقی به صورت رایگان این گونه است که در طی آن یک یا چند نفر هستند که بدون گرفتن وجهی اقدام به کمک کردن به مردم می کنند. مشاوره های حقوقی که رایگان هستند تنها به صورت تلفنی و ترجیحا به صورت آنلاین برگزار می شوند و در طی آن تنها پرسش ها جواب داده می شود و هیچ گونه عمل حقوقی صورت نمی گیرد. هدف از این کار این است که تنها اطلاعات کم حقوقی بدست بیاید تا شخص بتواند با داشتن اطلاعات حقوقی مناسب بتواند در زمانی کم یک تصمیم حقوقی بگیرد. اما لازم است که به شما بگوییم که در صورتی که بخواهید یک دادخواست تنظیم کنید و یا این که پرونده پیچیده باشد نمی توانید با گرفتن مشاوره رایگان به جایی برسید.

وقتی که پرونده شما سخت و دشوار و پیچیده است، لازم است که شما هزینه کنید و از خدمات حقوقی بهره بگیرید که نیازمند هزینه می باشد تا به طور دقیق به شما راهنمایی بدهند و در صورت لزوم دادخواست تهیه شود.


بیشتر بخوانید: چند نوع مهریه بر حسب تعیین زمان داریم ؟


گرفتن مشاوره به صورت آنلاین

از جمله کارهایی که با گذشت زمان و پیشرفت علم زیاد شده است، استفاده کردن از کردن از سیستم های پیام رسان می باشد یعنی بهره گرفتن از از فضای مجازی برای گرفتن خدمات حقوقی که در این مشاوره ها تنها به سوالات پاسخ داده می شود، و مشاوره به صورت دقیق به صورتی که دادخواست تنظیم شود نمی باشد.

گاهی گروه ها و همین طور کانال ها تشکیل می شود، که در این گروه ها به سوالات مهمی که افراد زیادی دارند پاسخ داده می شود، همچنین در اینستاگرام هم پیج های زیادی وجود دارد که در این زمینه فعالیت می کنند و پاسخ پرسش هایی که متداول هستند و زیاد پرسیده می شود می پردازند.

در این روش خوبی هایی هم وجود دارد، این که خیلی سریع تر جواب داده می شود و همچنین می تونید ارتباط مستقیم با وکلای متخصص داشته باشید علاوه بر این که هزینه کمی دارد و گاهی گرفتن مشاوره به صورت آنلاین برای برخی از وکلا به صورت رایگان هست.

اما یک نکته ی دیگری که باید در این حین بگوییم این است که از این روش به هیچ وجه برای عقد قرار داد با وکیل استفاده نکنید، زیرا که روش مطمئنی نمی باشد.

مشاوره حقوقی

مشاوره تلفنی

مشاوره تلفنی بسیار متداول و رایج هست و خیلی از افراد که دارای مشکلات حقوقی می باشند به دنبال این هستند که از خدمات و مشاوره های حقوقی به صورت تلفنی استفاده کنند و دیگر لازم نباشد این مسافت را برای رسیدن به دفتر طی کنند. و برخی از مراکز هستند که مشاوره تلفنی را به صورت رایگان انجام می دهند، اگر چه در مشاوره ای تلفنی نیز همان طور که پیش تر گفتیم معمولا نمی توان به صورت خیلی دقیق و خوب مشاوره موشکافانه داد و یا این که دادخواست تنظیم کرد. برای این کار معمولا یکی از افرادی که تحصیلات حقوقی دارند، پاسخگوی سوالات شما خواهد بود.


بیشتر بخوانید: چگونه باید یک وکیل ملکی خوب پیدا کنید؟


مشاوره به صورت حضوری

بهترین شیوه برای دریافت مشاوره حقوقی، مشاوره حضوری می باشد. در این شیوه مشاوره شما می توانید از یک فردی که به صورت کاملا تخصصی در این زمینه کار کرده است و پرونده ای بسیاری را دارد مشورت بگیرید. این مشاوره به صورت کاملا تخصصی است و پرونده شما به صورت کاملا موشکافانه بررسی می شود. در این شیوه وکیل شما همه ی جوانب و شرایط شما را در نظر می گیرد و همچنین اطلاعات لازم را نیز از شما مطالبه می کند.

لازم به ذکر است یک وکیل خوب و با تجربه همه ی پرونده ها را قبول نمی کند در صورتی که احساس کند در این زمینه تجربه کافی و یا دانش کافی را ندارد و یا این که اصلا نمی تواند به اندازه کافی وقت بگذارد این مورد را قبول نمی کند.

در این شیوه شما حتما باید برای گرفتن وقت مشاوره هزینه کنید تا بتوانید با وکیل دیدار داشته باشید اگر چه که این کار مستلزم صرف وقت است اما سبب می شود شما زمان کم تری را در انتظار باشید و پرونده شما زودتر وارد جریان و مسیر خودش شود و همین طور این که هزینه نهایی هم کم می شود و این که استرس نیز کم می شود، زیرا که شما می توانید با خیالی راحت تر و بهتر به پرونده خود بنگرید و انتظار موفقیت را داشته باشید.

وکیل من در زمینه های مختلف اقدام دادن مشاوره می کند که در ادامه به بررسی آن می پردازیم. 

مشاوره حقوقی

مشاوره در زمینه خانواده

معمولا اکثر وکیل ها بیشتر با پرونده های خانواده ها مواجه می شوند، یکی از پر متقاضی ترین حوزه هایی که خواهان مشاوره حقوقی هستند، وکیل خانواده هست. مشاوره حقوقی که در زمینه خانواده انجام می شود دارای زمینه های مختلفی می باشد، برای مثال مهریه، نفقه، حضانت، الزام به تمکین، اجرت المثل، حضانت، استرداد جهیزیه و … هستند که همان طور که می بینید فیلد های زیادی را در بر می گیرد. مشاوره حقوقی که در زمینه پرونده های خانواده هست، کمک می کند شما بتوانید تصمیم درست تر و بهتر بگیرید.

پرونده های خانواده معمولا جزو پرونده هایی می باشد که پیچیده است و نیازمند این است که تمرکز بیشتری بر روی آن انجام بشود. زیرا که در طی این پرونده ها معمولا زن و شوهر پرونده های مختلفی را علیه یکدیگر تشکیل می دهد، که همین امر باعث می شود که این گونه پرونده ها طولانی تر بگردد.

برای پرونده های خانواده معمولا تعداد جلسات مشاوره طولانی تر خواهد بود، زیرا که باید ابعاد پرونده مشخص شود و اطلاعات به مقدار لازم گرفته شود، که پرونده به بهترین شکل انجام شود و درصد موفقیت بالا برود.

همچنین در ابتدا مشخص می گردد که طلاق به صورت توافقی هست و یا این که از سمت زن هست ویا از سمت مرد هست. زیرا که روال این پرونده ها با یکدیگر فرق دارد.

یکی از سوالاتی که خیلی از مراجعان از ما میپرسند این است که:

تفاوت میان مشاوره حقوقی خانواده با وکیل خانواده در چیست؟ 

تفاوتی که میان مشاوره خانواده با وکیل خانواده دارد این است که مشاور خانواده همان طور که از نامش پیداست، برای این است که به شما مشاوره بدهد در زمینه هایی که مربوط به خانواده و مشکلاتی است که به وجود می آید. برای مثال وقتی که خانواده ای دچار مشکلی می شوند، به نزد مشاوره حقوقی مراجعه می کنند که شاید این مشکل با گرفتن مشاوره حل شود اما گاهی پیش می آید که این مشکل با مشاوره حل نمی گردد و لازم است که یک وکیل خانواده به صورت جدی تر این مسئله را دنبال کند، در صورتی که لازم باشد که طلاق گرفته شود و یا این که مسئله حاد تر از مشاوره باشد در این هنگام بحث وکیل پیش کشیده می شود.


حتما می خوانید: هزینه وکیل برای به اجرا گذاشتن مهریه چقدر است؟


مشاوره با وکیل ملکی

پرونده های ملکی نیز از جمله پرونده هایی هستند که پیچیدگی های خود را دارند، به همین دلیل توصیه می شود که برای مشکلات ملکی خود حتما از مشاوره حقوقی استفاده کنید، گاهی لازم می شود که بعد از گرفتن مشاوره حقوقی در صورتی که شرایط پیچیده تر شود، از یک وکیل برای ادامه دادن کارتان استفاده کنید. برای این که یک وکیل خوب در زمینه ملکی بتواند به شما کمک کند که پرونده را به نتیجه برسانید لازم هست که اطلاعات کافی به آن ها بدهید. گاهی مراجعینی هستند که اطلاعات را به صورت کامل ارائه نمی کنند در این حالت پرونده دارای ابهاماتی زیادی می شود و ممکن است همین نقاط کور مانع شود که پرونده به نتیجه برسد.

به طور کلی استفاده کردن از وکیل باعث می شود که شما به نتیجه مطلوب با احتمال بیشتری دست پیدا کنید. لازم هست که ابتدا مشاوره حقوقی را بگیرید و بعد از آن اگر متوجه شدید که احتمال این که به نتیجه برسید زیاد می باشد ، می توانید با اطمینان خاطر حق الوکاله را پرداخت کنید.

مشاوره با وکیل کیفری

می توان گفت وکیل کیفری یکی از سخت ترین زمینه های کاری را در زمینه وکالت دارد زیرا که زمینه کیفری مواردی چون قتل، کلاهبرداری، خیانت در امانت، سرقت و … می باشد که این دعاوی جزو سخت ترین و پیچیده ترین مسائل در دادگاه ها می باشد. این مسائل به قدری پیچیده می شوند گاهی که از سمت خود دادگاه به شخص وکیل داده می شود در نتیجه گرفتن وکیل در این جرائم کمک بسیاری در نتیجه و حکم نهایی می گذارد. شاید با کمک وکیل و نشان دادن زوایای پنهان این داستان، فرد متهم از گرفتن حکم سنگین نجات پیدا کند و برای او تخفیف قائل شوند.

مشاوره گرفتن از وکیل مالی

مشاوره حقوقی در زمینه مالی اگر چه که ممکن است بسیاری نسبت به آن بی توجه باشند اما این مورد نیز دارای اهمیت بسیار بالایی می باشد و ممکن است اگر در این موارد از کمک وکیل بی بهره بماند نتیجه خوبی را نگیرد، زیرا که اشتباه در مواردی چون دعاوی مالی، مانند چک و سفته و … می تواند پرونده  های مالی با هزینه ی دادرسی بالا را به وجود آورد. وکیل گرفتن در این زمینه ها به شما کمک می کند که بتوانید با نتیجه ی بهتری  این مسائل پیش ببرید.


حتما بخوانید: مزایای گرفتن یک وکیل پایه یک دادگستری در انواع دعاوی حقوقی و کیفری


چرا باید از مشاوره حقوقی استفاده کنید؟

با توجه بر این که در همه ادوار تاریخ مسئله خوردن و تصرف حق دیگران وجود داشته است الان نیز از این قاعده مستثنی نیست و افراد زیادی هستند که ممکن است حق آن ها گرفته شده باشد و یا در برخی از مسائل با یک سری از افراد دیگر دچار مشکلات مالی، عاطفی و … شده باشند. در این حین وجود فردی مانند کسی که به تمامی قوانین مسلط هست و به آن ها اشراف دارد کمک می کند تا شما به روش قانونی حق خود را باز پس گیرید.

امروزه دیگر نیاز نیست که شما برای گرفتن مشاوره حقوقی حتما به دفتر یک وکیل سر بزنید، شما می توانید با گرفتن مشاوره به صورت تلفنی و یا از طریق آنلاین به پاسخ سوال خود دست یابید و یا این که می توانید به راحتی در موتور های جستجو سرچ کنید و به پاسخ مشکل خود دست پیدا کنید.

علاوه بر این که در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام نیز می توانید با مراجعه به صفحاتی که این توضیحات را دارند به پاسخ، سوال خود دست پیدا کنید. در نتیجه در این زمان حل مشکلات حقوقی و گرفتن مشاوره حقوقی خیلی راحت تر از گذشته است، بنابراین بسیار خوب است قبل از این که مواجه شدن با مشکلات حقوقی خود، به خوبی تحقیق کنید و اطلاعات لازم را بدست آورید.

مشاوره حقوقی

چه کسانی نیاز به گرفتن مشاوره حقوقی دارند؟

با توجه به شرایطی که وجود دارد و جرائم حقوقی و کیفری نسبتا بالا رفته است در نتیجه افراد بسیار زیادی وجود دارند که نیاز دارند از مشاوره حقوقی استفاده کنند، با گرفتن مشاوره حقوقی می توانند به ابعاد گوناگون پرونده خود به درستی دست پیدا کنند و همین طور اطلاعات شان نیز نسبت به این موضوع بالا می رود. در صورتی که لازم باشد مشاور حقوقی توصیه می کند که شما از یک وکیل برای پیش برد کار خود استفاده کنید.

در صورتی که از یک مشاوره حقوقی ساده هم استفاده کنید باعث می شود که دچار مشکلات کمتری بشوید و این مسیر را هموار تر پیش ببرید. برای مثال به این گونه از افراد، مشاوره حقوقی پیشنهاد می شود:

۱- افرادی که به دلیل افترا و تهمت حقوق معنوی آن ها زیر سوال رفته است.

۲- افرادی که در زندگی زناشویی خود به مشکلاتی نظیر عدم سازش، خیانت و… برخورده اند.

۳- افرادی که در کار خود به مشکلاتی همچون فسخ کردن و عدم پایبندی قرار دادهای مالی و اقتصادی برخورده اند.

و … .

مشاوره حقوقی رایگان بهتر هست یا غیر رایگان ؟ کدام توصیه می شود؟

با توجه بر این که در طول روز افراد بسیار زیادی برای گرفتن مشاوره تلفنی به صورت رایگان به ما تماس می گیرند و قطعا پاسخگویی به صورت صحیح و ارائه راه کار های فنی و موشکافانه با ابعاد کامل پرونده شما ممکن نخواهد بود، زیرا که در پشت تلفن تنها می توان به یک سوال شما و یا سوالات شما را با پاسخ های کوتاه همراه کنیم در نتیجه نمی توانید نتیجه خوبی بگیرید، اگر می خواهید به خوبی راهنمایی شوید و مشکلی که شما دارید پیچیده است و دارای ابعاد وسیعی است، بهتر هست که حتما از مشاوره حضوری استفاده کنید که بتوان شما را راهنمایی کرد.

 

پانوشت: مشاوره حقوقی, مشاوره حقوقی در کرج, مشاوره حقوقی در تهران, مشاوره حقوقی ارزان, مشاوره حقوقی آنلاین

5/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *