وکیل ملکی

وکیل ملکی به فردی گفته می شود که در حوزه دعاوی ملکی فعالیت و تخصص ویژه ای دارد. مقصود از دعاوی ملکی، دعاوی هست که موضوع آن مرتبط با اموال غیر منقول و انسان است. اموال غیر منقول به اموالی گفته می شود که امکان جا به جایی برای آن وجود ندارد و دارای تعریف های مختلفی است به این معنی که در یک بخش بندی شامل املاک می باشد و در تقسیم بندی دیگر می توان اراضی را به اراضی که تنها محدود به شهر و خارج از محدوده آن هست بخش بندی کرد. در نتیجه به طور کلی تمامی دعاوی که در حوزه توضیحات بالا بود را وکیل ملکی انجام می دهد.

لازم به ذکر است که کسی که به عنوان وکیل ملکی کار می کند و شناخته می شود، توانایی لازم در امور دعاوی دیگر همچون دعاوی حقوقی، کیفری، خانواده و … را نیز دارا می باشد اما در این برهه تنها به امور ملکی مشغول است و وقت خود را صرف آن می کند.

چرا باید از یک وکیل ملکی برای این امور بهره بگیرید؟

با توجه به پیچیده بودن دعاوی ملکی به ویژه در کلان شهر هایی نظیر تهران و کرج، لازم است که شما از توصیه ها و مشاوره هایی افرادی استفاده کنید که در این زمینه تجربه و اطلاعات ویژه ای دارند. در صورتی که به کم ترین حد ممکن شما دچار اشتباه شوید، باید مجددا هزینه هایی اعم از دادرسی را بپردازید، علاوه بر این که وقت شما هم گرفته می شود.

دعاوی ملکی یکی از دعاوی هست که بسیار گسترده است و افراد زیادی با آن درگیر هستند به همین جهت برای این کار لازم هست که شما از وکیل ملکی متبحر و با تجربه استفاده کنید.


بیشتر بخوانید: حق الوکاله دعاوی خلع ید چه قدر است؟ 


چگونه باید یک وکیل ملکی خوب پیدا کنید؟

برای یافتن یک وکیل ملکی خوب، شما نیاز دارید که یک سری ویژگی ها را بدانید و با توجه به آن اقدام کنید، تا بتوانید یک وکیل ملکی خوب را پیدا کنید.

یک وکیل متخصص دارای ویژگی هایی هست که او را از سایر وکلا متمایز می کند، مهم ترین ویژگی که وکیل می تواند داشته باشد این است که دانش بالایی در حوزه کاری خودش یعنی زمینه ملکی داشته باشد؛ علاوه بر دانش لازم هست که تجربه بالایی را هم داشته باشند.

به طور کلی وکلا هر چه پرونده های بیشتری داشته باشند، در این زمینه می توانند تجربه بیشتری را هم بدست آورند. در ادامه به شکل مفصل به این موضوع می پردازیم.

دانش حقوقی : از مهم ترین ویژگی هایی که یک وکیل می تواند داشته باشد این است که در زمینه دانش حقوقی، کیفری، ثبتی که در خصوص املاک می باشد به خوبی تسلط داشته باشد، از جمله مواردی که یک وکیل باید بداند مواردی چون : قوانین و مقررات مربوطه، نظریات اساتید برجسته، رویه های مرسومی که در دادگاه ها وجود دارد و موارد های دیگری که در اینجا مهم ترین آن ها آورده شده است.

وکیل ملکی

تجربه : از دیگر مواردی که یک وکیل متخصص باید داشته باشد، تجربه است؛ تجربه سبب می گردد که در دعاوی و مسائل حقوقی که در خصوص املاک و اراضی است، شخص بتواند با درصد بسیار بالایی به موفقیت دست پیدا کند و نتیجه مورد نظر را بدست آورد.


بیشتر بخوانید: قیمت وکیل ملکی خوب را می دانید؟


یک وکیل ملکی خوب چه تاثیری می تواند بر روی پرونده شما داشته باشد؟

هنگامی که در امور ملکی شما دجار مشکل می شوید، اگر بتوانید از یک وکیل ملکی خوب و متخصص و با تجربه استفاده کنید، می توانید در مدت زمانی کم و با نتیجه ی خیلی بهتر به نتیجه بسیار خوبی دست پیدا کنید.

علت این که گفته می شود، برای امور ملکی از یک وکیل با تجربه و خبره استفاده کنید این است که، امور ملکی پیچیدگی زیادی دارد و متنوع هم هست. وقتی که افراد با دانش کم و یا متوسط وارد این حوزه ها می شوند نمی توان خیلی اطمینان داشت که نتیجه ی مناسبی را بدست آورد.

اگر چه استفاده کردن از وکیل باعث می شود که شما نتیجه بهتری را کسب کنید ولی همیشه نمی توان این اطمینان را داد زیرا که کاملا به این بستگی دارد که از چه وکیلی با چه درجه ای سواد و دانش و تجربه استفاده کنید. در صورتی که وکیلی را پیدا کنید که در حد لازم سواد  و دانش را نداشته باشد، در این حالت هم پول شما از بین می رود و هم زمانی که صرف کردید و باز هم باید متحمل هزینه حق الوکاله شوید و مدت زمانی دیگر را صرف کنید.

در نتیجه باید به خوبی در انتخاب وکیل خوب تلاش کنید و تحقیق لازم را انجام دهید.


بیشتر بخوانید: مجازات جعل اسناد و جعل مدرک چیست؟


نکات خرید و فروش و هر گونه قرار داد ملکی

۱- مالک اصلی ملک را شناسایی کنید، زیرا که در اکثر دعاوی ملکی، مالک نیز به عنوان طرف دعوا قرار می گیرد هر چند که ممکن است نام او عنوان نشده باشد.

۲- بررسی شود که ملک موقوفه نباشد

۳- در خصوص مسکن مهر، باید مالکیت زمین مشخص شود.

۴- حتما باید بررسی گردد که قرار داد با وکیل تنظیم شده است و اصل بودن آن نیز تعیین شده.

۵- مشخص گردد که آیا شرط داوری تعیین شده است یا خیر ؟ در صورتی که تعیین شده باید باقی اجرای تعهدات توسط طریق نهاد داوری حل و فصل شود.

پانوشت: وکیل ملکی، بهترین وکیل ملکی ، وکیل ملکی ارزان، وکیل ملکی خوب، وکیل ملکی در تهران

4.5/5 - (2 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *