آیا می دانید شرایط و مراحل به اجرا گذاشتن مهریه چیست؟ گرفتن مهریه بدون طلاق امکان پذیر است و در صورتی که مهریه عندالمطالبه باشد زوجه می تواند در هر زمان آن را مطالبه کند. آیا با قانون جدید مهریه در ایران آشنایی دارید؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا علاوه بر معرفی وکیل مهریه خوب در کرج، انواع روش های به اجرای گذاشتن مهریه را شرح دهیم.

هترین وکیل طلاق فوری در کرج

چگونه می توان مهریه را وصول کرد؟

مصول مهریه زن از دو طریق قابل اجراست:

  • وصول مهریه از طریق دادگاه خانواده
  • وصول مهریه از طریق اجرای ثبت

توصیه ما به شما این است که اگر می خواهید مهریه خود را به اجرا بگذارید از روش اجای ثبت این کار را انجام دهید و از طریق یک وکیل پایه یک دادگستری برای وصول مهریه خود اقدم کنید. برای وصول مهریه ابتدا باید زوج و زوجه به دفترخانه ای که عقد آن ها در آن مکان انجام شده است مراجعه کرده و درخواست بدهد. درصورتی که مهریه شرایط اجرایی داشته باشد، مراحل آن انجام خواهد شد.

شرایط صدور حکم اجراییه مهریه شامل چه مواردی می شود؟

  • مهریه با سند رسمی در عقدنامه ذکر شده باشد، این امر باید در دفترخانه به ثبت رسیده باشد.
  • مهریه نباید معلق به امر خاصی باشد یعنی باید منجز باشد
  • مهریه و تعهدات ثبت شده در دفتر وکالت نباید دارای زمان خاصی برای پرداخت باشد؛ یعنی مهریه نباید موجل باشد

هزینه وکیل برای به اجرا گذاشتن مهریه چقدر است؟

هر وکیلی با توجه به پرونده و سابقه ای که در این زمینه دارد به یک میزان پول دریافت می کند. بنابراین برای مشاوره به اجرا گذاشتن مهریه باید به یک وکیل پایه یک دادگستری مراجه کرده و از دستمزد و حق الوکاله وی اطمینان حاصل کنید. برای مراتجعه به وکیل مهریه باید به وکیلی مراجعه کنید که دائما پیگیر پرونده شما باشد تا موجب باخت در پرونده نشود. موسسه حقوقی وکیل من با تیم خبره در این زمینه آماتده خدمت رسانی به شما عزیزان است.

وکیل خانم برای مهریه در کرج

قوانین به اجرا گذاشتن مهریه در ایران

  1. در صورت به اجرا گذاشتن مهریه اگر مهریه ۱۱۰ سکه است باید به صورت تمام و کمال پرداخت شود. در غیر این صورت مطابق قانون با زوج برخورد خواهد شد.
  2. در صورتی که مهریه بیش از ۱۱۰ سکه باشد ابتدا باید ۱۱۰ سکه آن به صورت کامل پرزداخت گردد. برای پرداخت مابقی مبلغ مهریه قانون تمکن مالی قرد را بررسی کرده  مطابق آن تصمیم گیری می کند.

پانوشت: قوانین به اجرا گذاشتن مهریه در ایران، وکیل مهریه در کرج, وکیل زن مهریه در کرج, بهترین وکیل به اجرا گذاشتن مهریه در کرج , حق الواکاله وکیل مهریه در کرج, وکیل کرج

به این پست رای دهید
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *