در رابطه با خلع ید چه می دانید؟ خللع ید درواقع دعوایی است که در طی آن مال یک مال غیر منقول علیه مال خود در مقابل متصرف غیرقانونی خود اقامه دعوا می کند و از دادگاه می خواهد که ملک او را به وی باز گرداند. برای اثبات این امر در دادگاه باید وی با در دست داشت سند رسمی مالکیت خود را بر مال اثبات کند. اگر شما نیز به دنبال وکیل خلع ید در کرج می گردید، وکیل من با در دست داشتن وکلای باتجربه به شما در زمینه انواع دعاوی ملکی در کرج کمک می کند.

بهترین وکیل ساختمانی و ساخت و ساز در کرج

دفاع در دعوی خلع ید

ارکان دعوای خلع ید شامل موارد زیر است:

  • مال دعوی باید غیرمنقول باشد
  • استیلا و وضع ید مدعی علیه باید
  • غیر قانونی بودن تصرف صورت گرفته
  • اثبات مالکیت خواهان خلع ید با سند رسمی

برای این کار لازم است به وکیل دفاع در دعوی خلع ید مراجعه کنید. اثبات مالکیت مالک بسیار اهیت دارد. چرا که در غیر اینصورت به صرف انکار تصرف توسط غاصب ولو به صورت کذب پرونده بسته می شود و تمام هزینه و همچنین وقت شما به هدر می رود.

انواع دعاوی خلع ید

  • خلع ید مشاعی
  • خلع ید امانی
  • خلع ید غاصبانه

اگر مال غیرمنقولی بین چند نفر تقسیم شده باشد،‌ در صورت تصرف در مال قسمت دیگری بدون رضایت و عقد قرارداد، درصورت شکایت یاسر مالکین و اثبات این امر خلع ید مشاعی صورت گرفته است. لازم به ذکر است در مالکیت مشاع، دعوای خلع ید فقط متوجه متصرف است.

در خلع ید امانی ابتدا بین دو طرف قراردادی بسته می شود که آن ها از نظر حقوقی و مطابق بند های قرارداد عمل می کنند. اما اگر قرارداد دارای مدت باشد و مدت آن به پایان برسد. در این صورت اگر به درخواست مالک مال غیرمنقول به او پس داده نشود، خلع ید امانی صورت گرفته است.

در خلع ید غصبانه مالک معی می شود که ملک او به صورت غیر قانونی به تصرف شخص دیگری در آمده است. البته در این خصوص باید ابتدا اداعای مالک اثبات شود.

هرآنچه باید درباره حکم تخلیه بدانید

حق الوکاله دعاوی خلع ید

حق الوکاله خلع ید به عوامل مختلفی نظیر نوع آن و موضوع پرونده بستگی دارد. موضوعاتی که در خلع ید مطرح می شود با موضوعات مختلفی نظیر خلع ید از عرصه و اعیان پلاک ثبتی برخوردار است. بنابراین برای انتخاب بهترین وکیل خلع ید در کرج ابتداا لازم است دراین خصوص با ماجعه به دفتر وکالت از چند وکیل مشورت گرفته و سپس بهترین نوکیل خلع ید و دعاوی ملکی را انتخاب کنید.

در رابطه با خلع ید ملک مشاعی چه می دانید؟

پانوشت: بهترین وکیل ملکی کرج, هزینه حق الوکاله دعاوی خلع ید در کرج, وکیل خلع ید ارزان قیمت در کرج, انواع دعای خلع ید, ارکان خلع ید

5/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *