آیا شما هم در زمینه چک به مشکل خوردید؟ اگر در این زمینه برایتان مشکلی پیش آمده است نیازی به نگرانی نیست. چراکه بهترین وکیل چک در کرج به شما در این زمینه چک کمک می کند. برای استفاده از چک باید باید ابتدا فرهنگ استفاده از آن را بیاموزید تا با مشکل مواجه نشوید. پس در این مقاله با ما همراه باشید.

وکیل چک در کرج

بر اساس قانون تجارت،‌ چک یک نوع نوشته است که صادر کننده آن می تواند قسمتی از پول خود را که در بانک دارد، به شخص دیگری واگذار کند و یا حتی پس بگیرد. چک صادر شده باید در زمان و تاریخ صدور وصول شود. وجود عواملی مانند قلم خوردگی نیز باعث می شود بانک از وصول چک خودداری کند. اما در چه زمانی نمی توان به وصول چک امیدوار بود؟

  • چک تضمینی باشد
  • چک وعده دار باشد
  • چک بدون تاریخ مشخص باشد
  • چک از طریق واسطه به شمما رسیده باشد

اگر مواردی مانند موارد بالا برای شما پیش آمد،‌باید برای وصول چک خود به یک وکیل مناسب و کارکشته مراجعه کنید.

تنظیم قرارداد تجاری و وکیل حقوق تجارت

وکیل برای چک برگشتی در کرج

چک برگشتی چست؟ قانون می گوید صادر کننده چک باید در زمان وصول چک در حسابش به مقدار مبلغ چک پول داشته باشد. در غیر این صورت داررنده چک می تواند‌ آن را برگشت بزند و اقدامات قانوانی لازم را انجام دهد.

برخی تصور می کنند برگشت زدن چک با شکایت قانونی و به جریان انداختن پرونده تفاوتی ندارد. اما در این خصوص باید اقدامات کیفری لازم صورت بپذیرد. بنابراین یک وکیل چک یرگشتی در کرح می تواند پرونده شما را در خصوص چک برگشتی مدیریت کند و اقدامات لازم را برای رسیدن به حق و حقوقتان را انجام دهد. لازم به ذکر است این جرم در رسته کیفری رسیدگی می شود.

استعلام موجودی چک چگونه انجام می شود؟

همانطور که می دانید در معامله های تجاری صدور چک از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین باید روشی برای استعلام موجودی آن وجود داشته باشد. دریافت کنندگان چک می توانند با ارسال شناسه استعلام ۱۶ رقمی چک های صیادی به سامانه بانک مرکزی از اعتبار چک مطلع شوند.

استعلام وضعیت از طرف بانک مرکزی به صورت پیامک است. وضعیت سفید که نشان دهنده عدم سابقه در چک برگشتی است. وضعیت های زرد، نارنجی،‌ قهوه ای و قرمز نیز به ترتیب سابقه مالک چک را مورد بررسی قرار می دهد. این قضیه در سال های خیر به قدری مورد اهمیت قرار گرفته که اپلیکیشن استعلام چک برای این کار برنامه نویسی شده اند.

متن، هزینه و اعتبار گواهی امضا

انواع چک

  • چک عادی
  • چک تایید شده
  • چک بانکی یا تضمینی
  • چک رمزدار
  • چک مسافرتی
  • چک مدت دار
  • چک سفید امضا

بدیهی است که چک های تایید شده از طرف بانک از اعتبار بیشتری برخوردارند. اگر شما در مقام صادر کننده چک یا دارنده آن هستید شناخت انواع آن می تواند در حفظ حق و حقوقتان موثر باشد. در صورت روز هر گونه مشکل در این زمینه می توانید با وکیل چک در کرج ارتباط برقرار کنید.

در رابطه با چک برگشتی بیشتر بدانبد

پانوشت: وکیل چک در کرج, وکیل چک برگشتی در کرج, انواع چک, چک در قانون تجارت, استعلام موجودی چک, اپلیکیشن موجودی چک 

 

به این پست رای دهید
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *