در دنیای امروزه حضور وکلا در شرکت ها و فعالیت آن ها در انواع زمینه ها و یا حتی ثبت شرکت نه تنها هزینه نیست بلکه نوعی سرمایه گذاری نیز محسو می شود. اگر شما هم صاحب شرکتی هستید و از مواردی نظیر نحوه تنظیم قرارداد ، آثار حقوقی مفاد قرارداد و شرایط آن و سایر موارد ، اطلاع ندارید باید گفت حضور یک کیل کار بلد در مراحل مخلف کارتان می تواند از ضرر و زیان و خسارت های مالی جلوگیری کند. یک وکیل شرکت به خوبی به انواع امور حقوقی کسب و کارتان رسیدگی می کند و در صورت بروز دعاوی تجاری اقدام به حل و فصل آن می کند.

وظایف وکیل دعاوی تجاری

وکیل شرکتی

آیا می توان هر کسی را به عنوان وکیل برای رسیدگی به امور کسب و کار ها تعیین نمود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت تنها کسی می تواند این وکالت را به عهد بگیرد که دارای پروانه وکالت و وکیل پایه یک دادگستر باشد. بهره مندی از دانش و اطلاعات یک وکیل در سیستم درآمد و پیشرفت شرکت ها نقش آفرین است. پس از تنظیم وکالت نامه براساس توافقات صورت گرفته وکیل ظیفه مشاوره حقوقی شرکت مزبور را برعهده می گیرد. قرارداد شرکت با وکیل به گونه ای است که شرح وظایف و مدت زمان وکالت و حق الوکاله در آن قید می شود.

وکیل دعاوی شرکت ها

وکلای شرکتی در خصوص رسیدگی به دعاوی شرکت ها در ماحل مختلف وظایف متعددی را ایفا می کنند. خدماتی که وکیل باتجربه در تنظيم قرارداد ها ، دادخواست ، شكوائيه ، واخواهی ، تجدیدنظر خواهی ، لايحه دفاعيه انجام می دهد برای شرکت های بزرگ و روبه رشد الزامی است. وكالت در دعاوی مربوط به قراردادها و همچنین موضوعات و مسائل تجاری نیز از جمله اموری است که در شرکت ها از انب وکل به آن رسیدگی  شد. بنابراین دادن حق الوکاله به وکل در شرکت نوع سرمایه گذاری در امور شرکت به حساب میاید.

هر آنچه باید در رابطه با امور ثبتی بدانید

شرح وظایف وکیل شرکت

در بالا به خدمات که یک وکیل باتجربه در انواع امور می دهد اشاره کردیم. در ادامه به معرفی از جمله وظایف وکلا در حل دعاوی شرکت ها می پردازیم:

  • تایید جزئیات قرارداد ها به صورت کتبی
  • تنظیم قرارداد
  • مذاکره
  • مشاره حقوقی
  • حل دعاوی تجاری
  • نحوه چگونگی ثبت شرکت در صورت لزوم
  • تشکیل پرونده مالیاتی شرکت و نحوه گرفتن کد اقتصادی برای شرکت
  • دریافت کارت بازرگانی برای شرکت در صورت نیاز
  • برقراری قوانین لازم در شرکت و تنظیم قرارداد ها و توافق نامه ها
  • تعیین وظایف حق امضای شرکت

مشاوره حقوقی شرکت ها

برخی از شرت های در حال رشد یا نوبنیان برای ثبت انواع حقوق کسب و کار خود با دادن حق مشاوره وکیل شرکت ها به یادگیری فوت و فن های قوانین حاکم بر دنیای تجارت می پردازند. اما واقعیت این است که مشاوره حقوقی شرکت ها و مشاوره حقوقی ثبت شرکت در مراحل مختلف کاری متفاوت است. و صاحبان کسب و کار های بزرگ با دادن حق وکالت به وکلای باتجربه آینده کاری شرکت خود را تضمین می کنند.

وکیل شرکت های سهامی خاص

شرکت ها از نظر انواع به مواردی نظیر شرکت سهامی خاص، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت های تضامنی، شرکت های مختلط غر سهام و سهامی، شرکت نسبی و شرکت تعاون تولید و مصرف تقسیم می شوند. وکیل شرکت های سهامی خاص به دلیل اهداف اصلی این شرکت ها (که از شرکت های سرمایه محسوب می شود و در آن حاکمیت بر محور سرمایه است) علاوه بر انجام موارد بالا به مواردی نظیر چگونگی نحوه تشکل مجامع عمومی، شناسایی حقوق سهامدار مهارت دارد و حقوق مدیرعامل را می شناسد.

دستمزد وکیل شرکت

این دستمزد یا همان حق الوکاله وکیل شرکت با توجه به موارد متغیر است:

  • مدت زمان وکالت
  • مسئولیت های طی شده در قرار داد
  • مدت زمان
  • حوزه فعالیت های وی در شرکت

بنابراین برای یافتن دفتر وکالت و وکیل مناسب برای انجام کا های حقوقی کسب و کارتان لازم است به صورت حضوری تا تلفنی از شرایط مطلع شوید.

هر آنچه باید در رابطه با انواع شرکت ها بدانید

وکیل شرکت با مسئولیت محدود

ثبت شرکت های با محدودیت محدود با ظرفیت حداقل دو نفر قابل انجام است. اگر برای ثبت یا انجام کار های حقوقی شرکت با مسئولت محدود احتیاج به یک وکیل تجاری با تجربه دارید، موسسه حقوقی وکیل من با در دست داشتن وکلای باتجربه در زمینه های مختلف آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.

پانوشت: شرایط حقوقی ثبت شرکت, حق الوکاله مشاور حقوقی شرکت ها, انواع دعاوی شرکتی

 

3/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *