وکیل ملکی کسی است که با وجدان و تجربه کاری در جهت کمک به موکلانش در زمینه های مختلف کوشا باشد. زمین های کشاورزی و اراضی در مسائل حقوقی از زمینه هایی است که احتیاج به بحث و بررسی زیادی دارد. از طرفی بحث دعاوی ملکی از جمله مباحثی است که باید در آن دانش و تخصص فراوان داشت. بنابراین موسسه حقوقی وکیل با در دست داشتن وکلای باتجربه در حل دعاوی زمین کشاورزی در کرج و معرفی وکیل دعاوی ارضی به شما بهترین خدامات را ارائه می دهد.

ابتدا باید در رابطه با تصرف عدوانی بدانید که این امر یکی از  جرائم علیه اموال و مالکیت می باشد. بنابراین در هر دو امر حقوقی و کیفری مورد بررسی است. تصرف عدوانی بسته به نوع جرم از نظر کیفری در دادگاه اگر ممانعت از حق و نیز مزاحمت به حساب بیاید، بسته به گستردگی جرم مجازات آن متفاوت است.

تغییر سن در شناسنامه چگونه به ثبت می رسد؟

تصرف عدوانی زمین کشاورزی

تصرف عدوانی به معنای تصرف غیر قانونی و نامشورع زمین کشاورزی است. در صورت رخ دان این امر مطابق با ماده ۱۷۴ قانون آیین‌دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور مدنی:

دادگاه در صورتی رای به نفع خواهان می دهد که به طور مقتضی احراز کند خوانده، ملک متصرفی خواهان را عدوانا تصرف ویامزاحمت یا ممانعت از حق استفاده خواهان نموده است.
چنانچه قبل از صدور رای، خواهان تقاضای صدور دستور موقت نماید و دادگاه دلایل وی راموجه تشخیص دهد، دستور جلوگیری از ایجاد اثار تصرف و یا تکمیل اعیانی از قبیل احداث بنا یا غرس اشجار یا کشت و زرع، یا از بین بردن اثار موجود و یا جلوگیری از ادامه مزاحمت و یا ممانعت از حق را در ملک مورد دعوا صادر خواهد کرد.
این دستور با صدور رای به رد دعوا مرتفع می شود مگر اینکه مرجع تجدیدنظر دستور مجددی در این خصوص صادر نماید.

بنابراین در خصوص تصرف زمین های کشاوری از نظر حقوقی و شرعی و نیز از منظر دادگاه حکم متفاوت است. اگر متصرف در زمین درخت کاشته باشد یا زمان برداشت محصول درختانش باشد باز هم احکام صادره متفاوت خواهد بود.

انواع اراضی و مشکلات حقوقی

اراضی ار مناظر مختف به دسته های متفاوتی تقسیم می شود به عنوان مثال می توان گفت تقسیم اراضی شیو های متفاوتی دارد که در ادامه به آن می پردازیم:

  1. اراضی بایر  یا اراضی دایر  موات
  2. اراضی ملی یا اراضی خصوصی یا اراضی موقوفه
  3. اراضی واقع در محدوده شهری یا اراضی خارج از محدوده شهری 

در تقسیم بتدی چهارم هم اراضی از نظر کاربرد به اراضی مسکونی و باغات و … تقسیم بندی می شوند. چیزی که در خصوص اراضی اهمیت دارد مشکلات حقوقی آن است. رسیدگی به دعاوی و اختلافات ارضی نیا به کارشناسی های فروان دارد و جزو سنگین ترین ترین دعاوی در دادگاه ها به شمار می رود . بنابراین بروز مشکل در هرکدام احتیاج به یک متخصص دعاوی اراضی دارد تا با دانش و تجربه در این زمینه به راهنمایی شما عزیزان بپردازد.موسسه حقوقی وکیل من به شما بهترین وکیل دعاوی ارضی را معرفی می کند.

 در رابطه اراضی موات بیشتر بدانید

پانوشت: وکیل حل اختلاف دعاوی ارضی , تصرف عدوانی زمین های کشاورزی از منظر کیفری , بهترین وکیل حل دعاوی ارضی در کرج , انواع دعاوی مروط به زمین های کشاورزی در کرج , قانون آیین‌دادرسی مدنی در خصوص زمین های کشاورزی

 

به این پست رای دهید
1 پاسخ
  1. شیوا حیاتی
    شیوا حیاتی گفته:

    سلام . برای تخریب باز سازی از یک بنا قبل از سال ۷۴ مورد تایید دو کارشناس کانون مهندسان دادگستری به درخواست جهاد کرج اقدام کردیم . و درخواست مجدد کارشناس جهاد نسبت به عکس از مکان مورد نظر .
    در نهایت چون آثار از پی ساختمان وجود داشته . اذعان داشتند که چون ملک دارای دیوار نمی باشد قابلیت مجوز تخریب و بازسازی را ندارد .
    ایا راهکاری برای توجیه و پیگیری قانونی وجود دارد ؟

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *