در جامعه امروزی کسب اطلاعات در خصوص انواع قوانین ملکی برای صاحبان آن نقش پررنگی را ایفا می کند. گستردگی این موضوع باعث شده کسب اطلاعات کامل در این خصوص کار آسانی نباشد. از طرفی وکلای بادانش با تجاب فراوان در زمینه دعاوی ملکی به شما در زمینه های مختلف کمک می کنند. اگر می خواهید بهترین وکیل ملکی کرج را بشناسید ما به شما موسسه حقوقی وکیل من را پشنهاد می کنیم.

در رابطه با وکالت در دعاوی تجاری چه می دانید؟

انواع دعاوی ملکی

بر اساس قانون جمهوری اسلامی ایران بیشتر دعاوی مربوط به ملک و املاک قابل رسیدگی است. برای رسیدگی به اینگونه شکایات باید به  شورای حل اختلاف محل اقامت مستاجر که ملک در آن مکان قرار دارد مراجعه نمود. دعاوی ملکی مربوط به تخلیه معمولا به دو بخش تقسیم می شوند. دسته اول آن دسته از دعاوی هستند که در طی آن مستاجر از عمل به شروطی را که در ضمن اجاره نامه امضا کرده سرباز می دارد و در این امر تخطی می کند. در اینگونه موارد مالک با اثبات این موضوع باعث فسخ قرارداد می شود.

در نوع دوم موعد اجاره نامه بین مالک و موجر سر می رسد و مستاجر ملک را تخلیه نمی کند. مالک می تواند ودیعه مستاجر به حساب سپرده دادگستری واریز نماید. و یا اگر از مستاجر مطالباتی در خصوص ملک دارد می تواند ودیعه را توقیف کند. معمولا اینگونه موارد با رسیدگی های یک وکیل کاربلد در زمینه دعاوی ملکی به زودی حل می شود و به سرانجام می رسد.


وظایف یک وکیل ثبت اسناد و املک چیست؟


در رابطه با اسناد رسمی و قوانین حاکم بر آن ها چه می دانید؟


حکم تخلیه

حکم تخلیه به معنای خالی کردن و از جانب مالک برای ملکی که اجاره داده است، گرفته می شود. این حکم نیازبه تشکیل جلسه دادگاه ندارد و بنا به درخواست مالک و با استناد به قرارداد اجاره صادر می‌شود. مدارک مورد نیاز برای دریافت حکم تخلیه سند مالکیت، اجاره نامه، مدارک شناسایی، برگه دادخواست است.

در چه صورت می توان حکم تخلیه گرفت؟

  • هنگامی که مدت زمان ذکر شده در قرارداد به پایان رسیده است اما مستاجر ملک را ترک نکرده و نمی کند
  • زمانی که مستاجر سه ماه یا بیشتر اجاره بهای خویش را پراخت نکرده باشد
  • زمانی که مستاجر از ملک اجاره ای در راه نامشوع استفاده کند
  • ملک اجاره ای توسط مستاجر به شخص دیگری انتقال داده شود
  • برای املاک تجاری حکم تخلیه صادر نمی شود

مالک در صورت استناد و اثبات هر یک از موارد بالا می تواند حکم تخلیه بگیرد.

قوانین اجاره نشینی در ایران چگونه است؟

بسیاری قراردادها در صورتی بسته می شوند که یکی یا هر دو طرف معامله به قرداد و یا اجاره نامه تنظیم شده شناختی ندارند. این عدم شناخت در وهله های بالاتر می تواند باعث بروز خسارت های مالی جبران ناپذیر شود. بنابراین وجود یک وکیل باتجربه در کنار شما می تواند در آگاهی به این موارد بسیار کمک کننده باشد. موسسه حقوقی وکیل من با در دست داشتن وکلای باتجربه و متخصص در زمینه دعاوی ملکی و تخیله ملک در کرج آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.

پانوشت: بهترین وکیل ملکی کرج , انواع دعاوی ملکی , وکیل تخلیه ملک در کرج با قیمت مناسب , وکیل برای گرفتن حکم تخلیه در کرج , وکیل متخصص در زمینه ملکی در کرج

4/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *